Skip to main content

Ik heb onlangs een kpn box 12 mogen ontvangen. Nu ben ik bezig met een projectje, en is het noodzakelijk om port 44158 in beide richting open te zetten. Ik heb het ip adres van het apparaat etc ingevuld in de instellingen bij port forwarding. En op opslaan gedrukt. Hij staat nu bij port forwarding in het lijstje. Nu ging ik checken of de port openstond, via portchecker.co

 

Helaas staat hier dat hij nog steeds gesloten is voor dat ip adres. Wanneer ik mijn eigen ip adres van mijn computer invul, staat dat hij wel open is. Het probleem is dus dat ik , niet mijn eigen ip adres ingevuld, maar het ip adres waar de port op open moet, maar daar blijft hij juist gesloten. Ik heb echt al veel topics gelezen binnen dit forum, maar kom er echt niet uit. Ook geprobeerd de router opnieuw op te starten maar dat werkt ook niet.

 

Kunt u een schermafdruk plaatsen van de poort forwarding? Staat er een sterretje onder External host?


Het gaat dan om de onderste

 


Check ik dit op de site, geeft ie aan dat hij dicht zit. Wanneer ik op use current ip klik, (mijn eigen computer) geeft de site aan dat ie open is. (zie 2e foto) 

 


Wat is het probleem? Dit klopt toch gewoon? Een poort checker kan vanaf internet nooit bij uw lokale pc's. En kan dus ook niet checken of de poort van 192.168.2.152 open is.

Vergelijk het met een hotel. Als u buiten op straat voor het hotel staat, kunt u dan zien of de deur van kamernummer 152 open staat? Nee hé? 


Oké duidelijk. Zo had ik er nog niet overna gedacht. Betekent dit dan ook dat de poort 44158 open is? en is dit ook te controleren op een of andere manier? bedankt voor je snelle reactie :grin:


Ja, die zo open. Er zou vanaf internet verbinding gemaakt moeten kunnen worden via het ip adres op de onderste afbeelding. Lokaal zou het ip adres op de onderste afbeelding in principe ook morten werken.Â