Skip to main content

Via de Experiabox V10a mijn apparaat dat de betreffende poorten open moet hebben een statisch ip gegeven door dit te koppelen aan het MAC adres van het apparaat.

Daarna bij NAT poort mapping de betreffende poorten ingesteld op het statische IP adres. Het moet IPv4 zijn dus ik kan het niet via het IPv6 menu doen.

Na dit alles te hebben gedaan zijn de poorten nog steeds gesloten en ook doormiddel van een DMZ willen de poorten niet opengaan?

Iemand hier met meer ervaring van het open krijgen van poorten op de V10a? 
 

Mijn dank is groot,

Ronald

Hi @RonaldRJB, op welke manier heb je de poorten open gezet? En waar zie je dat ze niet open staan?


paar puntjes.

Je moet het ook via IPv4 doen alleen al vanwegge het feit dat bij IPv6 poort forwardings niet nodig zijn en niet kunnen en al kon het wel het niks toevoegd.

DMZ stelt een client volledig open of je dit moet willen is ook nog maar de vraag.

Portforwardings worden pas toegepast na een modem reboot, Dit omdat er geen wijzigingen doorgevoerd kunnen wkrden op actieve poorten zonder deze te ontkoppelen, precies wat een powercycle doet.

Op welke manier controleer jij of je portforwardings zijn doorgevoerd ? Want weet dat portcheckers alleen OK en groen geven als er daadwerkelijk ook een dienst op die port staat die een respons geeft.. ( zie het als een ping als er niks aan hangt komt er ook geen pong respons ) ofwel kan de forwarding goed staan maar de dienst erachter niet...


Ben je verder gekomen met het bericht van @LaurensZalm? Of kan je hier nog verdere hulp bij gebruiken @RonaldRJB?