Skip to main content

ik heb sinds een tijdje nu glasvezel en dus de box 12 erbij gekregen.

Ik probeer nu port forwarding op te zetten voor een ark server. 

 

Ik heb de guide gevolgd die KPN hier overal aanbeveelt, maar dat heeft niks opgelost.

 

Ik heb het ip adres waarnaar gecomuniceerd moet worden vast gezet, en de poorten opengezet in de router. Echter als ik hier een port check op uitvoer dan blijven ze op dicht staan.

Weet iemand misschien wat er fout gaat?

Alvast bedankt

 

 

Hoi @Echelle09, welkom op ons forum!
Heb je je PC een vast IP adres gegeven? 
Inhoudelijk heb ik er niet veel verstand van maar we hebben hier wel wat informatie over:

 

 

En een paar relevante topics:

 


Hoi Thomas, bedankt voor de reactie.

 

Helaas werkt het nog steeds niet.

Ja ik heb hem een vast IP gegeven. En de post en kennis bank heb ik ook al meerdere keren stap voor stap door gelopen.

 

Om alles uit te sluiten heb ik ook DMZ geprobeerd. Wat ik opvallend vind is dat als ik DMZ modus aan zet om te testen, wat alle poorten open zou moeten zetten. De computer nog steeds niet berijkbaar is. Ja ik heb ook de firewalls uitgezet op de computer, om dat uit te sluiten. Zit er misschien een firewall in de router die het zou kunnen blokeren? 

 

Hopelijk kan iemand mij in de juiste richting sturen. 

Hebben jullie ook geen monteurs of dergelijke die hier naar kunnen kijken? Bij mijn oude provider werkte alles binnen 5 minuten, en heb al heel vaak deze ports geforward. Waarom het niet met Jullie Box 12 wilt lukken is op het moment voor mij een bron van frustratie aan het worden

 

 

 

 


Misschien dat de community nog iets weet?

Als je hier vanuit KPN graag hulp mee wilt kun je een Service Plus abonnement overwegen