Skip to main content
Vraag

Port forwarding werkt niet op de Box 12

• January 21, 2026
  • 13 reacties
  • 108 keer bekeken

Niels Van Zetten
Deelnemer

Beste,

Ik zit op software V12.C.25.08.16 maar port forwarding doet het niet. Ik wil graag inloggen met een computer buiten het netwerk. Ik zet dus 3389 open. De firewall staat open.
Als ik een test doe blijft het geblokkeerd.
Ik heb ook mijn netwerk een vast ip adres gegeven

Hierbij een screenshot

13 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Je weet dat dit een hele gevaarlijke actie is 😳

Advies gebruik Anydesk of Teamviewer of nog veiliger een vpn naar deze computer 

• January 21, 2026

De betreffende pc moet op DHCP staan. Dus het ip adres moet niet in de pc vast ingesteld staan. Vervolgens maak je in de KPN Box een ip reservering aan zodat het ip hetzelfde blijft.

Niels Van Zetten
Deelnemer

De betreffende pc moet op DHCP staan. Dus het ip adres moet niet in de pc vast ingesteld staan. Vervolgens maak je in de KPN Box een ip reservering aan zodat het ip hetzelfde blijft.

Helaas werkt dit ook niet.

• January 21, 2026

Lokaal werkt het wel?

Niels Van Zetten
Deelnemer

Lokaal werkt het wel?

Nee vreemd genoeg ook niet zit in het zelfde Lan netwerk. Remote Deskstop staat netjes aanvinkt.

Heb een reservering gedaan. Wat zou het nog meer kunnen zijn?

• January 22, 2026

Lokaal moet het werken. Daar heeft de KPN Box niks mee te maken. Staat de firewall in Windows open? Netwerkprofiel op "vertrouwd netwerk".

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 22, 2026

@Niels Van Zetten Bedenk even goed of je zeker weten poort 3389 van RDP (Remote Desktop) open wilt zetten naar buiten. Het protocol is onveilig, en elke systeembeheerder zou je aanraden om via VPN te werken!! 

Dus schrik niet als op een geven moment je computer geïnfecteerd is met malware of ransomware. Het kan zomaar gebeuren....

• January 22, 2026

Ik gebruik RDP inderdaad ook altijd alleen maar lokaal of via VPN. Het werkt geweldig. Daar kan geen VNC of Teamviewer of wat dan ook tegen op. Het is voor mij de reden om bij Windows voor de Pro versie te kiezen, want bij de Home versie kan je RDP niet aanzetten. Maar de poort rechtstreeks naar internet open zetten doe ik ook niet. Maar goed. Het zou wel moeten kunnen.

Niels Van Zetten
Deelnemer

Lokaal moet het werken. Daar heeft de KPN Box niks mee te maken. Staat de firewall in Windows open? Netwerkprofiel op "vertrouwd netwerk".

Ik zal kijkn maar firewall staat open. Ik gebruik het liefst ook lokaal. Kan voor buitenaf altijd wat anders gebruiken. Ik laat het weten

Niels Van Zetten
Deelnemer

Dankje wel allemaal maar alles werkt inmiddels opnieuw opstarten was de truc!

Forum|alt.badge.img+3

Waarom ? Als je de PC een vast ip adres buiten de DHCP range geeft zou de port forward gewoon moeten werken naar mijn mening.

• January 22, 2026

Waarom ? Als je de PC een vast ip adres buiten de DHCP range geeft zou de port forward gewoon moeten werken naar mijn mening.

Je hebt helemaal gelijk. Maar helaas zit er in sommige firmware versies van KPN een bug waardoor het dan niet werkt. Welke firmware versies dat precies zijn weet ik niet. Dus vandaar dat ik dit gewoon schrijf in alle topics waarbij poortforwarding niet lukt.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Niels Van Zetten, goed om te lezen dat het gelukt is met de herstart! Ik sluit me ook aan bij de opmerkingen van de anderen dat je met zoiets goed op de veiligheid moet letten. Tegenwoordig kan je daar niet voorzichtig genoeg mee zijn.