Skip to main content

Op dit moment zijn we thuis bezig met een kleine Farming Simulator server te hosten. Het heeft een poosje gewerkt en sinds eergister poef… weg.. 

 

Wel is hij op LAN zichtbaar en speelbaar echter via externe lijnen niet meer benaderbaar. Wel is de zogenaamde server interface ( gewoon een web pagina waar je de server kan herstarten / stoppen ) benaderbaar ( zowel intern als extern ).

 

Wat informatie over onze setup en wat we getest hebben:

  • Computer met vast IP adres ( gereserveerd )
  • Port forwarding → UPnP ( ook handmatig al geprobeerd poorten te openen echter geen succes )
  • Intern firewall al van alles getest incl compleet uitschakelen en nog doet hij het niet. Poort 10823 is niet te benaderen ( canyouseeme.org ) ( dit deed hij hiervoor wel  ! )
  • Router diverse keren herstart ( ook gewoon stroom stekker er uit ).
  • Herstarten van de gehele computer ( de server )

 

Wat doe ik fout. Waarom heeft het van te voren wel gewerkt en nu in 1 keer niet. Ook al geprobeerd andere poorten te gebruiken echter geen succes.

Alvast bedankt.

 

Vergeten info:

 

We hebben de Experia Box V12 thuis :)


Heb je het interne IP op je server al gecheckt? 


Hoi AriënC. 

 

U bent snel haha. Heb inderdaad deze dubbel gechecked en inderdaad de server heeft het juiste IP adres ( 192.168.2.120 ) 


En wat meldt Windows over deze port met netstat -aon ?


Hi AriënC.

 

Wat ik zo kan zien is dat hij wel zichtbaar is in de lijst zie screenshot


Dan is er iets mis met de Experia Box. Dat is inmiddels wel duidelijk dan. Probeer de entry eens te verwijderen, EPB even te herstarten, en opnieuw de entry aanmaken. 


Daar waren we weer.

 

  • Entry uit de port forwarding lijst gehaald ( tevens gewoon compleet UPnP uitgeschakeld )
  • Herstart router gedaan
  • Controle lijst leeg? Yes.
  • Nieuwe entry gemaakt handmatig.
  • Controle gedaan, Server heeft nog steeds zelfde IP adres
  • Server gestart
  • In de router checken of inderdaad poortje open staat ( yes ) 
  • Even 5 minuten wachten ( just in case )
  • Poort check gedaan bij canyouseeme en.. helaas nog niet open.

 


Kleine aanvulling op de screenshot van de Farming Sim pagina. De error is de melding die standaard komt i.v.m. dat ik eerst bij Steam een knop moet indrukken zodat hij doorstart. Heeft te maken met profiel.


Dan lijkt je EPB kuren te hebben. Of KPN moet iets blokkeren, maar dat lijkt mij sterk. Zelf ben ik blij dat ik een FritzBox heb..


Ik snap het zelf ook niet meer. Het heeft gewerkt en in 1 keer is het over met de pret. Ik zal dit weekend maar eens gaan kijken wat hij doet met een Asus routertje die ik hier nog ergens heb liggen. Las dat ze ook bezig waren met nieuwe firmware uit te geven voor de box 12 dus maar eens kijken wat dit doet.

 

Maar bedankt in ieder geval voor je reacties.


Ik meen me te herinneren dat er eerder iemand zat te stoeien met niet werkende port forwarding. Volgens mij zit er nog steeds een probleem in dat poorten hoger dan 10000 niet werken.


Goedenmiddag. 

 

Proef op de som genomen en poort nummer 1985 maar eens gebruikt en… uiteraard nog steeds gesloten. A.s. weekend maar eens een andere router proberen hier om te kijken of het dan wel lukt. 


Goed idee om zaken uit te sluiten met een andere router indien je deze mogelijkheid hebt. Simpele port forward zou toch niet zoveel problemen moeten opleveren lijkt mij.


Goedenmiddag. 

 

Proef op de som genomen en poort nummer 1985 maar eens gebruikt en… uiteraard nog steeds gesloten. A.s. weekend maar eens een andere router proberen hier om te kijken of het dan wel lukt. 

Laat even weten hoe dit afloopt.  Ik begrijp dat je nog ergens een eigen router kunt regelen?


Excuses dat het wat langer heeft geduurd m.b.t. reacties vanaf mijn kant. Werk / Privé even een rollercoaster ritje gehad dus weinig tijd voor de computer gehad.

 

We hebben inmiddels een Fritzbox 7590AX er tussen hangen en opnieuw geprobeerd poorten te openen echter zelfde verhaal. Helaas vanaf internet niet zichtbaar. Heb diverse keren de handleiding / internet filmpjes bekeken maar hij blijft bepaalde poorten domweg blokkeren. Ook is het niet mogelijk b.v. poort 7777 te openen ( ander programma ). Wel is het mogelijk poort 21 ( onze ftp ), 8080 ( interface voor de Farming server ) open te gooien. 

 

Server staat op een vast IP. Inmiddels een andere computer ook maar eens als “server” ingericht, instellingen voor firewall etc overgenomen incl ander IP adres ( wel poorten in de router verzet naar de andere “server”  en ook hier blokkeert hij vrolijk boven genoemde poorten. Firewall in windows uitgezet om te kijken of deze storingen geeft echter geen verandering.

 

Begin nu langzamerhand de moed in mijn schoenen te voelen. Heb ook voor de zekerheid met andere poort nummers gespeeld echter geen verandering. Met netstat -aon duidelijk te zien dat ze wel zichtbaar zijn. UpNp ook ingeschakeld ( ook uitgeschakeld geprobeerd )

 

Heeft iemand een vergelijkende router die mij misschien kan laten zien wat ik fout doe met de Fritz? Alvast bedankt

 

 


Ik begeef me op glad ijs maar dit zou toch gewoon moeten werken.  Er zijn vast ook fora van deze game.  Of misschien kun je contact krijgen met een dev/admin van dat spel?

 


Hoi Erwin. Sorry voor mijn late reactie. Het probleem is nu dat het niet alleen om Farming Simulator gaat maar ook met andere spellen ( bijvoorbeeld DayZ ). Deze gebruikt b.v. poort 2302 - 2305 ( UDP )  + 27016 ( UDP ). 

 

Ik heb binnen kort vakantie ( dus meer tijd ) en ga ik er maar verder mee klooien. Ondertussen maar wat verder zoeken naar informatie.