Skip to main content
Vraag

Portforward instellen IP Ranges niet meer mogelijk?

• 29 juli 2025
  • 8 reacties
  • 46 keer bekeken

Hallo, 

Ik heb een aantal internet IP ranges ingesteld om te forwarden naar ports via mijn router. Nu van de ene op andere dag kan ik geen IP ranges meer opslaan dus 123.123.123.0/24 bijvoorbeeld. Alleen nog enkele IP’s, in de uitleg ernaast staat dat het wel gewoon kan maar als ik het probeer op te slaan krijg ik een error dat het geen geldige IP is. 

Is dit iets permanents of is dit een tijdelijke bug?

8 reacties

• 5705 reacties
  • 29 juli 2025

Dat is een tijdelijke bug. Laat ik er meer maar niet over zeggen...

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 29 juli 2025
Marlon92 schreef:

Dat is een tijdelijke bug. Laat ik er meer maar niet over zeggen...

Duidelijk, dankje voor het snelle antwoord. Dan probeer ik het morgen opnieuw!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 29 juli 2025

Nog een vraag ​@Marlon92, is er iets bekend over hoe lang dit aan de gang is en hoe lang het duurt voor het opgelost wordt? 

• 5705 reacties
  • 29 juli 2025
Kees_B schreef:

Nog een vraag ​@Marlon92, is er iets bekend over hoe lang dit aan de gang is en hoe lang het duurt voor het opgelost wordt? 

Dat is nu juist waarom ik schreef "Laat ik er meer maar niet over zeggen..." Want dat kan bij KPN zomaar een half jaar duren. Of langer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 29 juli 2025
Marlon92 schreef:
Kees_B schreef:

Dat is nu juist waarom ik schreef "Laat ik er meer maar niet over zeggen..." Want dat kan bij KPN zomaar een half jaar duren. Of langer.

Ai, dat zou wel vervelend zijn. Weet je toevallig of er een workaround is?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 29 juli 2025

@Marlon92.

Heb zelf een workaround gevonden. De validatie gebeurt aan de client-side (gelukkig), dus wanneer je de request direct naar de API-endpoint stuurt, kun je de validatie omzeilen.

De endpoint kun je vinden via de inspector wanneer je een request verstuurt die wel door de validatie komt (dus met één enkel IP, geen reeks).

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1391 reacties
  • 29 juli 2025

Dit is een probleem wat ergens meegekomen is in een van de laatste updates. Men heeft de interface toen aangepast om te voldoen aan europese wetgeving (European Accessibility Act) . Daarbij zijn er wat functies blijkbaar gesneuveld waaronder de invoer van subnet maskers.  Vandaar dat het in uitlegje infoblokje staat want het moet wel degelijk kunnen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator
  • 2100 reacties
  • 1 augustus 2025

Hoi ​@Kees_B. Zoals je leest in het bericht van BruisTablet is het een tijdelijke bug. Er wordt aan gewerkt om dit in toekomstige updates op te lossen. Top dat je zelf al een work around hebt gevonden om dit (tijdelijk) op te lossen!

Houd voor de rest de Product Updates in de gaten om te weten te komen wanneer er een fix voor is. 

Reageer