Skip to main content

Ik probeer een port te forwarden om met wat vrienden nostalisch wat te gamen, echter wanneer ik de port hiervoor wil portforwarden zodat we met zijn allen kunnen samen spelen, wilt de Box 12 de configuratie niet opslaan (zodra ik op de opslaan-knop drukt lijkt er niets te gebeuren… netwerk tabblad zegt echter iets anders!)

------

Wat is het symptoom?

na het invullen van het Port Forward formulier om een NIEUWE port toe te voegen drukt men op de “Opslaan” knop, de standaard “klik” animatie wordt getoont, maar verder wordt er niks terug gekoppeld aan de gebruiker (geen error melding met foute invulling, geen nieuwe entry in de lijst, en een port die nog steeds gesloten is) Echter ziet men in Inspect Element → Network toch wel een niet veel zeggende error tegen.

------

in het netwerk tabblad zie ik staan dat er iets fout gaat, echter zou ik niet kunnen achterhalen wat *ik* hier fout had in gevoerd, zowel mijn invoer als mijn huidige forwards EN de response die ik terug krijg van de router zullen hier onder vermeld zijn. is er iemand die mij hiermee kan helpen?

------

mijn invoer en huidige PF:

------
error melding zodra ik op “Opslaan” druk:

------

de 2e request die gemaakt wordt onder de zelfde naam lijkt een lijst met de huidige forwards terug te geven voor het opbouwen van de “nieuwe” lijst met forwards.

haha, typisch gevalletje “stel de vraag en je weet direct het antwoord”.

punten (en een mogelijke waslijst aan andere speciale karakters) mogen niet in de naam van de PF entry staan.

Als ICT medewerker had ik dit natuurlijk kunnen weten 🥲

Mogelijk dat KPN dit wel nog kan aanduiden? ik zal dit niet meer vergeten… ben hier een uur mee bezig geweest, dus het is dan voor de rest van de gebruikers van de already infamous Box 12

Reageer