Skip to main content
Antwoord

Portforwarding Box14 icm Somfy alarm instellen

• February 27, 2025
  • 4 reacties
  • 57 keer bekeken

Sinds een paar maanden maak ik gebruik van KPN-internet via glasvezel. Dit functioneert allemaal prima, maar helaas krijg ik mijn Somfy Protexial alarmsysteem niet goed werkend. KPN heeft de Box14 modem/router bij mij thuis geïnstalleerd. Binnen mijn wifi-netwerk werkt het Somfy alarmsysteem prima. Echter, buitenshuis krijg ik geen verbinding met dit systeem. In de Box14 heb ik Portforwarding, zoals in de documentatie van Somfy beschreven, als volgt ingesteld:

• TCP/UDP tbv port 80
  • TCP tbv port 443

Het beveiligingsniveau is ingesteld op Middel.

Helaas was met deze instellingen het alarmsysteem nog steeds niet bereikbaar.

Ook heb ik het alarmsysteem in de DMZ geplaatst en daarna werkte alles prima. Het lijkt me om beveiligingsredenen niet verstandig om de DMZ te blijven gebruiken.

Bij Delta deed het alarmsysteem het met Portforwarding prima.

Gaarne een oplossing.

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi en welkom ​@Beertje's!

Ik hoop dat je er intussen uit gekomen bent. Zo niet, in het artikel hieronder hebben we in elk geval informatie verzameld over de instellingen van de Box 14. En daarnaast, mocht je er ook daar niet mee uit komen, Somfy heeft ook een helpdesk zag ik. Misschien kunnen zij je ook helpen met tips om dit op te lossen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 27, 2025

Beste ​@Beertje's zet s.v.p. DMZ en eventueel UPNP ook meteen uit, anders ziet abuse van KPN dat en gaat dan je internet tijdelijk blokkeren en pas weer vrijgeven nadat je modem weer veilig is aangesloten op internet.

Ik neem aan dat Somfy wel een installatiehandleiding meegegeven zal hebben als je e.e.a. zelf aangesloten hebt.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom ​@Beertje's!

Ik hoop dat je er intussen uit gekomen bent. Zo niet, in het artikel hieronder hebben we in elk geval informatie verzameld over de instellingen van de Box 14. En daarnaast, mocht je er ook daar niet mee uit komen, Somfy heeft ook een helpdesk zag ik. Misschien kunnen zij je ook helpen met tips om dit op te lossen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 3, 2025

Beste Alexandra,

Hartelijk dank voor de link om Port Forward in te stellen. Ik had het Internet IP adres ingevuld, waardoor eea blijkbaar niet werkte. Nadat ik dit veld leeggemaakt had, werkte de Port Forward prima.

Hartelijk dank voor de info.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Super, fijn dat je eruit gekomen bent ​@Beertje's en dank voor het delen!😊