Skip to main content

LS,

Ik krijg net te horen van uw helpdeskmedewerker van 0800-0402 dat alle poorten standaard dicht staan bij KPN modems. Ik wil toch graag een aantal poorten open laten zetten en schijn dat hier op het forum te moeten aanvragen. Klopt dit? Zo ja dan zou ik graag de poorten 554, 10001, 32000 open willen hebben op mijn modem.

Hallo @Mrmarshall 

In de Kennisbank Modems kan je voor de verschillende typen KPN modems vinden hoe je portforwarding instelt.

Bij de modem die de nieuwe KPN firmware hebben moet je de artikelen hebben die beginnen met Modems met KPN Software:

Als je er niet uitkomt laat dan even weten welk KPN modem je hebt en welke firmware er op staat.

Als aanvulling op GeSp: ik zie dat poort 554 gebruikt wordt voor IP Camera's. Wees alsjeblieft voorzichtig met zomaar poorten open zetten. Als je het niet goed doet, of niet bewust bent van de risico's, kan je zomaar zorgen dat iedereen kan meekijken: moet je niet willen.

Voor je het weet staat je camera op deze site: http://www.insecam.org/en/bycountry/NL/

Hi en welkom @Mrmarshall!

We denken hier in onze community graag met je mee. Ik zie dat je al goede adviezen gekregen hebt. Ben je er daarmee uit gekomen? Zo niet of als je vragen hebt, deel je dan welk modem en welke softwareversie je hebt, zoals @GeSp ook vroeg? Dan kunnen we je hier nog beter op weg helpen.

Reageer