Skip to main content

Beste allen,

Sinds vorige week vrijdag overgestapt van Ziggo naar Glasvezel van KPN.

Bij Ziggo was het heel eenvoudig om een portforwarding in te stellen op meerdere Hikvision camera's.
Camera 1 Intern IP adres Port 8000 - 8000
Camera 2 Intern IP adres Port 8001 - 8001
Camera 3 Intern IP adres Port 8002 - 8002
Enz enz

Alleen op de KPN Box 12 werkt dat niet (zoals bovenstaand) en verschijnt er conflict melding.
Dus tot nu toe, kan ik maar 1 camera toevoegen.
Aangezien alle camera's in de zelfde (poort) range zitten, lukt het mij niet om alle camera's toe te voegen.

Wie geeft mij het verlossende antwoord?

Hi @Vuurvreter! Goede vraag. Deze is al een keer eerder gesteld. Toen is er een goed antwoord gegeven. Zou je eens willen kijken of je daarmee verder komt?


Het zal aan mij liggen, maar daar zie ik geen goed antwoord tussen staan.

En de verwijzing naar hoe je moet portforwarden, dat heb ik al tig keer voorbij zien komen en gelezen, maar dat is niet een antwoordt op de vraag.

Hoe je 1 portforwarding moet uitvoeren, dat is mij wel gelukt, maar nu de rest nog zoals in het begin topic is genoemd met een 2e, 3e enz enz camera.


@Vuurvreter zou je een screenshot van de foutmelding willen maken? Let wel op dat je daarbij privégegevens onherkenbaar maakt.


Niets is menselijks vreemd, maar nu lukt het opeens wel om een opvolgende poort toe te voegen.
Maar de poort blijft dicht voor verkeer van buiten af (zie camera poort)
Het aanpassen van TCP -UDP naar TCP of UDP helpt niet.
 

 


@Vuurvreter ik zie op de screenshots niks geks. Wat nog wel aan de hand kan zijn is dat er instellingen in de Hikvision zijn achtergebleven na het instellen bij Ziggo. Die gebruiken andere instellingen. Heb je de Hikvision volledig teruggebracht naar fabrieksinstellingen voordat je die bij ons hebt ingesteld?


Bij de Hikvision camera's, hoef je geen instellingen voor providers te maken.
In de Hik Connect app kan je verbinding maken door je externe IP adres in te vullen en de juiste poort.
Uiteraard voorzien van de juiste inlog gegevens die bij de camera horen.

Het vreemde is, dat de poort die ik openzet (zie afbeelding hierboven) niet open gaat in de KPN Box 12 en gesloten blijft.


Dag,

Je ip-nummer is niet compleet. Er staat 192.168.

Moet zijn b.v. 192.168.2.28

Elke camera heeft zijn eigen ip-nummer. Die moet je eerst zien te achterhalen.

Protocol moet enkel TCP zijn.

Dan moet het werken

Succes.


Dag,

Je ip-nummer is niet compleet. Er staat 192.168.

Moet zijn b.v. 192.168.2.28

Elke camera heeft zijn eigen ip-nummer. Die moet je eerst zien te achterhalen.

Protocol moet enkel TCP zijn.

Dan moet het werken

Succes.

Dat mijn interne IP adressen incompleet vermeld staan, dat klopt, dat heb ik bewust weggelaten.
Ik weet heel best hoe je dit kan achterhalen, die zijn dus bekend.

En als je mijn antwoorden beter had gelezen, dan had je dit “Het aanpassen van TCP -UDP naar TCP of UDP helpt niet.” gezien.


@Vuurvreter Heb je al een oplossing gevonden voor je camera's?  Wat ik lees is dat je voor Camera 1 wel een port forwarding kon maken , kan je daarmee dan ook de Camera 1 vanaf “buiten je eigen netwerk” benaderen ( de bevestiging dat de port forwarding ook werkt) ?


@Vuurvreter Heb je al een oplossing gevonden voor je camera's?  Wat ik lees is dat je voor Camera 1 wel een port forwarding kon maken , kan je daarmee dan ook de Camera 1 vanaf “buiten je eigen netwerk” benaderen ( de bevestiging dat de port forwarding ook werkt) ?

Ja die werkt perfect.


@Vuurvreter Dat is goed om te horen. De volgende stap is dan om Camera 2 ook werkend te krijgen.

Heb eens een kleine handleiding gemaakt voor meerder camera’s in het verleden...

Ik las dat het je was gelukt om de portforwarding aan te maken voor Camera 2, maar dat deze niet werkt.

Weet je zeker dat je de interne poort van Camera 2 hebt gewijzigd naar 8001?  Is deze niet de standaard 8000 en moet je alleen de externe poort naar 8001 zetten?


@Vuurvreter Dat is goed om te horen. De volgende stap is dan om Camera 2 ook werkend te krijgen.

Heb eens een kleine handleiding gemaakt voor meerder camera’s in het verleden...

Ik las dat het je was gelukt om de portforwarding aan te maken voor Camera 2, maar dat deze niet werkt.

Weet je zeker dat je de interne poort van Camera 2 hebt gewijzigd naar 8001?  Is deze niet de standaard 8000 en moet je alleen de externe poort naar 8001 zetten?

Ja dat weet ik zeker.
En ik test extern met een portchecker of de poort ook open staat, wat kennelijk niet het geval is.

Hieronder 2 afbeeldingen, denk dat ze voor zich spreken.
P.S.
Voor de slecht lezende, ik heb de IP adressen gedeeltelijk onzichtbaar gemaakt

En wat ik zelf erg opmerkelijk vind, is dat de NVR (harddisc recorder) zonder portforwarding wel extern bereikbaar is.


Ja dat weet ik zeker.
En ik test extern met een portchecker of de poort ook open staat, wat kennelijk niet het geval is.
Hieronder 2 afbeeldingen, denk dat ze voor zich spreken.
P.S.
Voor de slecht lezende, ik heb de IP adressen gedeeltelijk onzichtbaar gemaakt

 

Als ik dan goed lees, is dit de port forwarding voor Camera 2. In de eerste afbeelding zet je de externe poort voor camera 2 naar 8000,  wat dus niet kan omdat Camera 1 deze externe poort 8000 al gebruikt. (port conflict)

Afbeelding 2 geeft voor mij alleen aan dat de externe poort 8001 gebruikt kan worden voor een port forwarding. Ik had hier dan verwacht dat je de internal poort naar 8000 had gezet om een en ander te checken…..

 

 

Lees net dat je ook een NVR hebt , gebruik je een APP van Hikvision om de beelden extern te kunnen kijken?

 

 

 

 

 

 


Ja ik gebruik de NVR ook middels de Hik Connect app.

Maar ik heb net, dankzij jouw antwoord een 2e en een 3e camera kunnen toevoegen (zie afbeelding voor 1 extra camera) en deze zijn extern bereikbaar.

Ik zie nu hoe (onlogisch) je meerdere poorten kan toevoegen.
 

Bedankt voor je hulp, dit is een werkende oplossing.


@Vuurvreter  Als je via de Hik Connect app de beelden van de NVR kan zien , zou je daarmee dus ook de live beelden van alle camera's moeten zien.  Het is dan niet nodig om voor de camera's port forwardings in te stellen , de communicatie gaat dan sowieso via de NVR/Hik Connect APP ( waarvoor je ook geen port forwarding nodig had). 

Goed om te horen dat je een werkende oplossing hebt gevonden!

 

 

 


Ik snap je punt, maar de verbinding via Hikvision server laat soms te wensen over of is zo traag, dat de camera's direct te benaderen via portforwarding, de beste en snelste resultaat geven.

Maar goed, ik heb het weer werkend zoals het altijd heeft gewerkt en waar ik mee uit de voeten kan.
En met de gegeven antwoorden, is er een oplossing waar meer mensen mee worstelen, althans als ik de verschillende Hikvision topics mag geloven die ik voorbij zag komen in mijn zoektocht naar een oplossing.

Mogelijk dat jij in je eigen uitleg, die je had gelinkt, dit kan meenemen als oplossing?