Skip to main content
Beantwoord

Portforwarding na software update verdwenen, hoe stel ik deze weer in?

  • 12 September 2024
  • 20 reacties
  • 225 keer bekeken

KPN heeft een software update van mijn modem, KPN box10, uitgevoerd.

Nu kan ik mijn beveiligingscamera's niet meer zien.

Nieuwe geplaatste software is V10.C.24.10.01

Hoe kan ik de poorten weer instellen, handleiding zou welkom zijn.

m.vr.gr Gerard

@yzerboud  Hierbij de gebruiksaanwijzing van de V10 

 


Gezien het feit dat @yzerboud na de update een Experia Box v10 heeft met de nieuwe KPN software is het volgende Kennisbank artikel van toepassing:

In de Kennisbank Modems staan achter “Modems met KPN Software” nog meer recepten.


dag superuser.

Na het invullen van de gegevens wordt dit geplaatst op de regel, tweede groene stip http.

Vul ik nu de volgende in poort 8000 dan komt er geen nieuw apparaat bij maar wordt de voorgaande overschreven.

Wat gaat hier niet goed !  m.vr.gr yzerboud

 


0.0.0.0 bij doel ip adres kan helemaal niet. Corrigeer die regels eerst eens of verwijder ze.


Die 0.0.0.0 stonden er al.

Heb de regel ftp disable maar het werkt nog steeds niet!


Wat precies werkt er niet? U heeft poort 8001 geforward op regel 2. U wilt nu ook poort 8000 forwarden? En dat lukt niet?


De webinterface van de KPN software heeft soms nog wat moeite met “scaling” in de zichtbare ruimte. Kijk naar de kolom Status in jouw overzicht waar enable en disable worden afgekapt.
Als ik de browser op 90% zet, dan ziet het er zo uit.⬇️

Dan zie je rechts als het goed is ook een potlood (=bewerken) en een prullenbak (=verwijderen).

Misschien helpt het als je eerst de foute regels bewerkt of verwijdert.


Ja, je moet eigenlijk een 27 inch monitor hebben om alle knoppen te kunnen zien. Anders vallen er knoppen buiten beeld en snap je er geen bal meer van...


dag allen,

Heb het beeldscherm kleiner gemaakt en inderdaad er zit nog informatie, helemaal rechts.

Heb alle regels in de prullenbak gemikt. Heb een nieuwe poort 8000 aangemaakt, dit gaat goed maar ik moet meerdere poorten openen.

Bij het aan maken van poort 8001 wordt poort 8000 overschreven, volgens mij moeten alle aangemaakte poorten blijven staan!


Ik gebruik geen port forwarding dus heb geen praktijk kennis 😁. Je gebruikt geen overlappende en/of dezelfde poorten?


Hallo @yzerboud 

 

Er zat een bug in die nieuwe firmware bij de Box 12, geen idee of dat nog zo is en of die ook in de nieuwe EB 10 firmware zit maar indien hij er nog inzit dan kan je niet 2 keer dezelfde service gebruiken want dan wordt de regel overschreven in plaats van toegevoegd.

Voor elke poort die je forward moet je in dat geval een nieuwe service aanmaken, dus bijvoorbeeld HTTP8001, HTTP8002 enz.

Je kan dat even proberen, als het dan wel werkt zit die bug dus ook in de nieuwe EB 10 firmware.


Dag GeSP

Ik neem aan dat U bovenstaande bedoeld, hij zegt dit is een ongeldige poort


Nee, je moet een nieuwe Service aanmaken en die zou je HTTP8000 kunnen noemen, bij internet en doel poortnummer vul je dan gewoon 8000 in.


Het lukt mij niet om bij service iets in te vullen. ik kan alleen kiezen uit een voorgebakken lijst of doe ik iets niet goed.


Je zou zelf via Nieuw een nieuwe naam moeten kunnen ingeven, uit het Portforwarding artikel:

Bij Service selecteer je het type verbinding (HTTP, FTP, etc.) of kies Nieuw, je kunt dan zelf een naam/omschrijving invullen.

 

 


In mijn servicelijst staat nieuw niet vermeld!

 


Ook niet als je naar beneden scrolt, ik zie een scrollbar rechts in het blauwe pop-up venster.

Als je niet ver genoeg kan scrollen zoom eens uit in de browser (kan met <Ctrl> - ), best kans dat het onderaan ergens staat in het gedeelte wat nu uit beeld is


Bedankt voor de gouden tip, helemaal onderaan staat dus nieuw. Dit was dus eerst niet zichtbaar.

Inmiddels heb ik drie van de vier camera's kunnen kunnen instellen en werkend via internet.

Nummer 4 poort 8001 wordt niet overgenomen. zie sceerndump.

Alvast iedereen bedankt voor het meedenken aan de oplossing :-)

 


Hij wil hem niet opslaan?

Je zou een herstart van het modem kunnen doen, misschien dat die oude portforwardings nog in de weg zitten ook al zie je ze niet meer.


Herstart modem zonder resultaat.

Modem gereset, hierna alle camera's kunnen installeren. En het werkt weer als vanouds.

Mocht KPN meelezen, pas het portforwarding template aan (breedte) zodat alle informatie goed zichtbaar is. 

Alle bedankt voor de hulp.


Reageer