Skip to main content

Portforwarding niet meer actief na update Box 12

• January 23, 2025
  • 6 reacties
  • 36 keer bekeken

Hier exact hetzelfde na de update van vannacht: geen portforwarding meer na de update. Vanuit Synology is de portforwarding ook niet meer in te stellen via UPnP.

Wat te doen?

Mijn synology is totaal onbereikbaar. Erg onprofessioneel van KPN om dit niet vooraf te testen.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 27, 2025

Wat een vervelende situatie ​@Raween, is het allemaal nog een beetje gelukt met het opnieuw instellen van de port forwarding? Kijk anders nog even naar dit artikel op onze kennisbank:

Excuses voor het ontstane ongemak en als de Community nog wat voor je kan doen laat het dan weten!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 27, 2025

beste Remco,

dank, maar dit is natuurlijk mosterd na de maaltijd. Heb het zelf gefixt…

Als KPN een significante update uitvoert, dan hoor je toch je gebruikers van een changelog op de hoogte te stellen? Jullie kunnen van afstand zien wie wat heeft draaien, dus bij gebruikers met een portforward / ingeschakelde firewall weten jullie precies hoe je je gebruikers moet informeren. En als je dit niet kan zien, dan hoort je upgrade een check te bevatten door of de upgrade uit te stellen of de gebruiker een notificatie te sturen dat er een significante upgrade heeft plaatsgevonden. Ik moest nu zoeken naar een speld in een hooiberg.

Probleem 2: de firewall is te streng ingesteld. een aantal devices in mijn netwerk konden ook van intern geen contact meer maken met externe servers… had ik ook graag van te voren geweten…

De feedback-knop in mijnmodem.kpn doet het overigens ook niet…

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 28, 2025

Ik snap volkomen dat je daarvan op de hoogte wil zijn. Fijn dat je dan toch zelf toch het een en ander weer werkend hebt gekregen. Ik zou je dan willen adviseren om voor meer informatie en feedback onze product updates te monitoren en je op de relevante topics te abonneren. Je kan deze hier vinden: https://community.kpn.com/product-updates . 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 28, 2025

bedankt. Ik zit blijkbaar nu op een update van 01-05-2014. Duurt het uitrollen van updates altijd zo lang bij jullie?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 28, 2025

bedankt. Ik zit blijkbaar nu op een update van 01-05-2014. Duurt het uitrollen van updates altijd zo lang bij jullie?

Dat duur echt geen 11 jaar hoor ​@Raween 😎

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 28, 2025

:-) ow, excuus, 2024 ;-)