Skip to main content

Beste,

Sinds de KPN hier binnen is gelegd, werken mijn portforwardingen niet meer, ip-camera's bedrijven terrein.

Ik krijg van de kpn 192.168.2.254, voorheen was alles ingesteld op 192.168.1.x en diverse poorts van 9000 t/m 9600 

Achter het KPN modem Box 12b hangt een Unifi router, met 192.168.1.1 hierop de wan-poort van de kpn krijg ik daarop 192.168.2.32 en deze deelt 192.168.1.x aan de binnenkant uit, Alle hardware werkt weer, behalve de camera's om die van buitenaf te benaderen/monitoren

Hoe kan ik nu port forwarding in gang zetten, zodat alles op 192.168.1.x kan blijven werken, en niet 10 camera's moet configureren.

DMZ bij KPN word gewoon anders gebruikt dan dat tesser dat in gedachte heeft. Hij spreekt over "een gedeelte van het netwerk". Bij KPN is DMZ 1 ip adres.

@tesseract heeft het inderdaad over een DMZ voor zakelijke omgevingen en kan zich blijkbaar moeilijk een voorstelling maken van het begrip "DMZ Host" zoals dat veelal in consumentennetwerken gebezigd wordt.

Daarnaast heeft hij t.a.v. security nog altijd eigenlijk geen verschil kunnen aangeven tussen het op de Experia/KPN als DMZ-Host instellen van een eigen router en het vervangen van de Experia/KPN Box anders dan het vermeende kennisniveau van de gebruiker. Dat je kennis van zaken moet hebben om een eigen router goed en veilig in te richten staat buiten kijf echter dat heeft mijns inziens niets te maken met het gebruik van de DMZ Host.

@Gradje77 . Nou je hebt iig een behoorlijk hoeveelheid informatie tot je kunnen nemen. Vanuit twee verschillende perspectieven. Ik hoop dat je er iets mee kunt

@Erwin van KPN het is idd veel lees stof, alleen voor mij heel veel abacadabra, zit niet in de netwerke wereld.

Dacht dat het een simpel settinkje zou zijn of vinkje., maar niet dus. 

Reageer