Skip to main content
Beantwoord

Portforwarding op de V10 modem werkt niet meer sinds de laatste update

• January 8, 2026
  • 4 reacties
  • 49 keer bekeken

Ik maak al jaren zonder probleem gebruik van portforwarding op poort 8123 echter zoals het er naar uit ziet is dit na een update van het modem niet meer mogelijk.

De portforwarding is ingesteld op het modem maar check ik dit met https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ dan krijg ik de melding dat de poort gesloten is.

Port 8123 is closed on ip adres *******

Wel kan ik deze poort openen met DMZ maar krijg dan binnen een dag mail van KPN dat ze mijn internet gaan afsluiten als ik dat aan laat staan.

Contact gehad met KPN en die doen of hun neus bloed en verwijzen naar dit forum.

Het komt mij vreemd over als ik een poort open zet deze toch gesloten blijkt te zijn.

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@JohanRobotics 

Dan heb je waarschijnlijk nu de nieuwe KPN software op de v10. Daarbij gaat portforwarding net een beetje anders. Heb je dit artikel in de Kennisbank al bekeken?

Een belangrijk punt: laat je het veld Internet IP adres wel leeg?

• Internet IP adres laat je leeg. Hier hoef je alleen iets in te vullen als je wilt instellen dat je interne apparaat maar vanaf één ander IP adres te benaderen is. Bijvoorbeeld, als je een specifieke verbinding zou willen leggen tussen je werk en je thuiscomputer. 

4 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 8, 2026

Hallo ​@JohanRobotics 

Dan heb je waarschijnlijk nu de nieuwe KPN software op de v10. Daarbij gaat portforwarding net een beetje anders. Heb je dit artikel in de Kennisbank al bekeken?

• Internet IP adres laat je leeg. Hier hoef je alleen iets in te vullen als je wilt instellen dat je interne apparaat maar vanaf één ander IP adres te benaderen is. Bijvoorbeeld, als je een specifieke verbinding zou willen leggen tussen je werk en je thuiscomputer. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 8, 2026

Beste ​@JohanRobotics zie onderstaande link voor aanvullende info:

Zie verder ook onderstaande link voor nadere uitleg:

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Dat een poort gesloten is op het moment dat jij die poort raadpleegt, kan.

Een toepassing die die poort nodig heeft kan een trigger geven om die poort op het moment van nodig zijn te openen en na gebruik weer te sluiten.

Met een bepaalde instelling kun je dat aanpassen, maar daar weet ik helaas te weinig van. Ik gebruik geen forwarding (meer)

• Auteur
  • Helper
  • January 8, 2026

Onderstaand was het juiste antwoord de nieuwe software was al een tijdje actief maar de oude instelling werkte dus nog gewoon, maar na een stroomstoring is mijn modem opnieuw opgestart en werkt het niet meer.

Ik heb nu het externe ip adres weggehaald en alles werkt  weer.

Jammer dat de mensen van de telefonische support hier niet van op de hoogte zijn en je naar een forum verwijzen.

• January 8, 2026

Heel veel medewerkers van de telefonische helpdesk weten niets van poort forwarding. Officieel word hier ook geen ondersteuning voor gegeven volgens mij.