Skip to main content

Op woensdagavond (6 december) krijgt mijn vrouw een SMS (06-********), dat de experiabox in de nacht van woensdag naar donderdag een software update krijgt.

Op deze box heb ik mijn server aangesloten. Al snel bleek dat de port forwardingsadressen zijn gewijzigd.

Dan denk je geen probleem, ik verander de adressen. Wat ik ook deed de veranderingen werden niet geaccepteerd door het programma.

Dus bellen naar de servicedesk van de KPN. Ik heb een half uur met uw medewerkster aan de telefoon gezeten. Helaas lukt het niet de veranderingen door te voeren. Op de vraag of geen monteur kan langskomen is niet gereageerd.

Aan het eind van het gesprek werd mij meegedeeld dat de KPN geen ondersteuning biedt bij port  fordwardings problemen.

Met de excuses voor het ongemak.

Ik maak ernstig bezwaar tegen deze handelswijze en betaal €1080,= per jaar voor een abonnement, dan mag ik ook adequate service verwachten.

  1. Mijn vrouw krijgt de mededeling over de update, niet ik als hoofdverantwoordelijke. Dat vind ik vreemd.
  2. Een software update waar geen adequate ondersteuning wordt geboden door de servicedesk.

Een voor mij bekende IT-er heeft mij geholpen de portforwarding weer in orde te maken, dan kan volgens mij niet de handelswijze zijn.

Graag zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Ries Vermeulen

 

Admin: 06-nummer verborgen i.v.m. privacy, deel privégegevens nooit openbaar op internet

Hoi @Ries Vermeulen 
Portforwardingen moet je zelf doen, soms kan de KPN helpen, maar het is toch je eigen verantwoordelijkheid.
Dus dat je een eigen IT-er hebt ingeschakeld is dat de juiste manier als je het zelf niet kunt.


Ik snap precies hou port forearding werkt, maar ik kon de interne IP-adressen niet wijzigen. Het nieuwe programma voor de experiabox verwerkte de wijzigingen niet. Dat was vreemd, helaas niet goed geholpen.


Het spijt mij oprecht dat dit dan zoveel voeten in de aarde heeft gehad en dat het contact zo stroef verliep. Dit zijn wel zaken die niet specifiek binnen een consumentenabonnement worden ondersteund en we kunnen daar inderdaad niet direct een monteur voor sturen, dat valt dan inderdaad binnen jouw verantwoordelijkheid. Ik blij dat het dan met behulp van je kennis dan toch is gelukt!