Skip to main content
  • ook hier is ons v10 modem ge-update naar V10.C.24.12.11
    veel instellingen zijn overgenomen van het oude modem (ddns instellingen niet)

de port forwards zijn ook overgenomen, maar werkte niet meer. 
    heb ze verwijderd er opnieuw aangemaakt, werkt nog niet. 

modem terug naar fabrieksinstellingen. 
    - intern netwerk naar 192.168.1.1 gezet. 
    - firewall naar standaard gezet (volgens de omschrijving laat hij nu alles door) 
    - upnp = uit
    - portforward als volgt ingesteld 
    protocol: UDP/TCP
    internetpoort: 1114
    doel ip: 192.168.1.15
    doel poort: 1114
    status: enabled

doel device heeft vast ip adres.
    voor de update heeft dit gewoon gewerkt. 

Ik test het door op externe server via telnet verbinding te leggen naar de 1114 poort
    “telnet wan.ip.van.v10.modem 1114”

als test heb ik nog geprobeerd om de dmz op het doel ip te zetten. 
    werkt nog steeds niet. 

Update is leuk, maar zorg dan wel dat dingen blijven werken. 
    ik vind in dit forum meer klachten over het port forwarden en ddns die niet meer werken. 
    helaas vind ik er geen oplossing bij. 

ps. valt me op dat na een fabrieksherstel het modem gewoon mijn eigen/zelf ingesteld wifi SSID en wachtwoord actief heeft. 
    Beetje vreemd, neem aan dat ze in de fabriek niet mijn zelf ingestelde SSID en wachtwoord wisten ;-)

Die gegevens halen ze bij kpn vandaan. Vanuit mijnkpn kan je dit aanpassen. Ook zie je daar welke apparaten op je lan zitten. Ben er ook niet blij mee.

Hoi ​@peter_dezenaamisalingebruik. Welkom terug! 

Jammer genoeg zijn niet alle instellingen bewaard gebleven nadat je modem is geüpdatet naar de nieuwste versie begrijp ik. Gelukkig is dit wel weer te herstellen. Hiervoor kun je bijvoorbeeld onderstaand topic goed doornemen. Ook kun je een kijkje nemen in dit en dit topic waar een andere gebruiker tegen hetzelfde aanliep en geholpen is. 

Laat maar weten of het gelukt is! En anders proberen we je hier verder te helpen. 

-Edit- Ohja. Wat ​@Francoix aangeeft klopt. De door jou ingestelde SSID en wachtwoord wordt bij ons opgeslagen en weer opgehaald na een fabrieksreset. 

is inmiddels opgelost door de experiabox te vervangen door een FRITZ!Box 7583 VDSL 

Uh, ik ben even verward. Een andere user dan de topicstarter komt melden dat het probleem is verholpen 😋 

Maar top dat het via die weg opgelost is! 

Reageer