Skip to main content
Beantwoord

Portforwards weg, hoe voer ik een portrange in?

  • 12 September 2024
  • 3 reacties
  • 39 keer bekeken

Na de software update van mijn modem door KPN vannacht zijn al mijn port-forwards verdwenen. Ik ben nu al even bezig alle forwards weer op te zoeken en 1 voor 1 toe te voegen.  In de nieuwe interface werkt dit vreselijk lastig. 

 

Wat ik niet kan vinden is hoe ik nu een port range kan forwarden, bijvoorbeel 8080 t/m 8088 
(het kan niet de bedoeling zijn dat dit dan ook maar 8x ingeklopt moet worden??)
 

Wie kan me helpen? 

 



Edit: en volgens mij kijk ik eroverheen, maar hoe pas ik een al bestaande regel aan?
En hoe verwijder ik niet-gebruikte regels zoals al die playstation regels (waar komen die eigenlijk vandaan, die bestonden niet in de oude situatie)

In principe zouden alle gevevens de update moeten overleven maar gezien de berichten op het forum blijkbaar niet altijd.

In het midden staat een info symbool. Daar staat uitgelegd hoe een poort range werkt. Met een - streepje de range aangeven bv 80-100.

Internet ip adres leeg laten in meeste gevallen. Is alleen een optie indien de port forward alleen vanaf een specifieke internetlocatie van toepassing is.

Als er port forward gegevens zijn die niet herkend worden dan zijn die nog afkomstig van processen uit de oude software. Kunnen zonder probleem verwijderd worden.

Als de delete knop niet zichtbaar is is dit meestal een browserprobleem. Probeer erns ctrl + of - om in ofuit te zoomen of te zien of er knoppen zichtbasr worden.


Allereerst thanks voor het antwoord!

Alleen “standaard” poortjes zoals HTTP/HTTPS/FTP/SSH zijn overgekomen. Alles zoals gameservertjes, neorouter en teamspeak is gewoon gewist helaas. Beetje jammer want t kost best wel ff werk alles 1 voor 1 in te voeren, en het is al niet zo'n snel ding. 

Dank je voor verheldering mbt de port ranges. Ik had eroverheen gekeken omdat ik ervanuit ging dat de info over ip ranges ging, aangezien ie daarbij afgebeeld stond. Dat werkt nu. 

De delete knop inmiddels ook gevonden, die was inderdaad een stuk naar rechts scrollen verborgen. De pagina is niet responsive gebouwd blijkbaar.

Dat info bolletje en het niet responsive zijn, dat zijn schoonheidsfoutjes. Het belangrijkste is dat t weer werkt.
Maar dat er niet eerst getest is of er geen gebruikers-settings verloren gaan , dat is wel echt een puntje waar in de toekomst hopelijk beter op gelet gaat worden door KPN. Dit had een test panel kunnen ondervangen, net zoals er heel veel met de nieuwe TV+ ontvangers getest is. 




 


Zie onderstaande link voor aanvullende info @magus77 :

Succes.

 


Reageer