Skip to main content
Vraag

Printer werkt niet met KPN Box 12

• November 24, 2025
  • 9 reacties
  • 95 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb ongeveer alle verhalen over dit onderwerp gelezen. De oplossingen zijn voor mij 'bejaarde' niet te behappen. Dit is toch een probleem voor de KPN? Niet voor de klant! Voor ons 'mensen die geen technisch inzicht hebben' blijft het probleem in stand dus begrijp ik?

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 24, 2025

Beste ​@Kejutan , ik val ook onder de ‘bejaarden’ en wil je toch proberen te helpen.

Wat is je probleem?

Je kunt je printer niet (draadloos) verbinden met je modem?

Welk merk en type(nummer) printer heb je precies?

De meeste huis-, tuin- dn keukenprinters kunnen zowel draadloos met de modem als via USB met een pc verbonden worden, daarbij is het handig eerst te zorgen dat de printer via USB goed werkt en kun je daarna de printer meestal softwarematig omzetten naar draadloos,

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 25, 2025

Beste Jan, bedankt voor je reactie.

Mijn printer , de Canon TS3451 is waar t om draait. 

Helaas werkt de printer ook niet via de USB.  Is samen met iemand die kijk op zaken heeft geprobeerd. (USB tetering ). 

Ook heb ik een hotspot aangemaakt die met 2.4 MHz werkt omdat de printer waarschijnlijk niet op 5G werkt ( 5 jaar oud) Helaas ook deze optie doet het niet. Ik reset de printer en  mn mobiele telefoon na iedere poging.

Meer kan niet bedenken. ....ik stel jouw inzichten zeer op prijs.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Kejutan. Welkom op de community! Ik begrijp dat je al veel hebt geprobeerd, maar dat het nog steeds niet werkt. Wat je nog kan proberen is de printer op een ander apparaat bijvoorbeeld een andere laptop, tablet of telefoon testen. Als het ook niet werkt via een usb kabel kan het zijn dat de printer defect is. Als het wel werkt op een ander apparaat kan je nog proberen om een volledige netwerkreset van de printer uit te voeren. Bij Canon heet dat vaak “Reset wireless LAN settings” of “Verwijder netwerkinstellingen”. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 27, 2025

Helaas.......ook dat is uitgeprobeerd. De printer is niet stuk. 

Misschien kan je mij een printer aanraden die wel op Box 12 past

Wel supermelig om allerlei kosten te maken om te kunnen printen. 

Of is dit een onverstandige vraag.....ik had ergens gelezen dat de instellingen veranderen in de toekomst. 

. Ik lees dat verschillende merken problemen hebben, dus heb ik geen idee wat verstandig is. Misschien terug naar Fritz!Box daar ging het printen zonder problemen mee. 

Groetjes, Kejutan

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Jammer dat het niet heeft geholpen. Als de printer zelf in orde is, is het lastig om op afstand te zien waar het precies misgaat. Het is helemaal geen gekke vraag om te kijken naar een printer die beter werkt met de KPN Box 12. Sommige modellen werken nu eenmaal beter samen dan andere.

Welke printers dat precies zijn, weet ik eerlijk gezegd niet. Maar misschien kunnen andere communityleden laten weten welke printer bij hen goed werkt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 3, 2025

Dank voor de reactie👍🏻

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 3, 2025

Beste ​@Kejutan onderstaand een link naar de Canon printer.

https://www.canon.nl/support/consumer/products/printers/pixma/ts-series/pixma-ts3451.html?type=setup

Via USB moet gewoon kunnen werken, je hebt niets met tethering te maken, gewoon je pc of laptop via een USB kabel verbinden met de printer en zorgen dat op de pc de correcte printersoftware staat.

Als je nu eerst zorgt dat het via de USB goed werkt, dan via de printersoftware omzetten naar draadloos.

Eventueel via wifi extra de 2,4-band activeren, maar moet niet hoeven, mijn Canon werkt draadloos gewoon goed op de modem en kan zelf de 2,4-band onderscheiden van de 5,0-band.

Kies binnen de modem wel voor de wifi5ac modus en  niet voor de wifi6ax modus, dat laatste zou een obstakel kunnen zijn.

Concreet: je hebt geen andere printer nodig, maar de huidige printer moet met de meest recente printersoftware gewoon goed kunnen werken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 4, 2025

Jan bedankt voor het meedenken. Ik maak geen gebruik van een PC of laptop. Helaas gaat dat m ook niet worden dus.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 4, 2025

Jan bedankt voor het meedenken. Ik maak geen gebruik van een PC of laptop. Helaas gaat dat m ook niet worden dus.

Dan hieronder een link naar Canon voor een installatie-instructie:

https://www.canon.nl/support/consumer_products/pixma_printer_wireless_connection_setup/

Succes