Skip to main content
Antwoord

Probleem NPO start Plus app na nieuwe stroomadapter voor Box 12

• November 10, 2025
  • 10 reacties
  • 116 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een nieuwe stroomadapter gelegen voor mijn experia box. Er zouden problemen met de oude zijn.

Ik had daar geen last van, maar heb toch de nieuwe aangesloten.

Helaas heb ik nu een probleem met de NPO Start app.

Programma’s die ik wil bekijken, houden het na een kwartier of zo voor gezien en het scherm gaat op zwart. 

Dan Moet ik de app weer herstarten en het programma weer opzoeken.

De oude stroomadapter heb ik helaas al weggedaan 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Wellicht dat het resetten van de ontvanger het probleem verhelpt. Ik gebruik zelf ook de NPO app op mijn eigen TV+ Box en heb niet de vergelijkbare problemen. Let wel op dat alle persoonlijke instellingen worden gewist na een reset. 

10 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Noviomagum. Wat bijzonder dat dit gebeurt. Ik zou niet verwachten dat het omwisselen van een stroomadapter dit probleem veroorzaakt. Heb je alleen problemen met de NPO Start-app? Op welk apparaat gebruik je de app: de KPN TV+ ontvanger, een smart-tv of een Chromecast?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 13, 2025

Grappig, want dat was precies wat ik dacht toen ik bericht kreeg van KPN dat ik de stroomstoring moest vervangen.

Ik gebruik de app op de KPN tv ontvanger. Ik weet niet of het probleem zich ook bij andere apps voordoet omdat ik geen andere alpps gebruik 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik gebruik de app op de KPN tv ontvanger. Ik weet niet of het probleem zich ook bij andere apps voordoet omdat ik geen andere alpps gebruik 

Zou je dat ook eens willen testen, bijvoorbeeld via YouTube?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 18, 2025

Ga ik vanavond doen. Komt toevallig zo op mijn pad. Ik moet twee seminars van elk een uur bekijken. Ik meld me een dezer dagen met de uitslag 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 24, 2025

YouTube werkt prima, het zit hem dus in de NPO app. Er is geen procedure om die te wissen en opnieuw te installeren. Dat zou wel moeten gebeuren als ik de ontvanger enige tijd van de stroom afhaal. Helaas heeft dat geen effect gehad. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 24, 2025

Wellicht dat het resetten van de ontvanger het probleem verhelpt. Ik gebruik zelf ook de NPO app op mijn eigen TV+ Box en heb niet de vergelijkbare problemen. Let wel op dat alle persoonlijke instellingen worden gewist na een reset. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 25, 2025

Resetten naar de fabriek instellingen lijkt te hebben gewerkt! Ik was er huiverig voor, maar ik hoefde niet veel aan te passen en het probleem lijkt opgelost.
Bedankt. Gérard 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat fijn dat het terugzetten naar de fabrieksinstellingen het probleem heeft opgelost!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 29, 2025

Bedankt Vikash

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 4, 2025

Gisterenavond bevroor het beeld in de NPO app helaas. Helemaal perfect is het dus nog niet