Vorige week maandag ben ik overgegaan van VDSL naar glasvezel. Mijn modem een eigen fritzbox 7590 op dat moment met de WAN poort aangesloten op de glasvezel aansluiting en alles werken na aanpassen internet account information in de fritzbox. Alle diensten deden het gewoon goed!
Helaas nadat ik afgelopen zaterdag de Experiabox van KPN heb aangesloten om af te komen van de meldingen dat ik mijn modem nog moest aansluiten op de glasvezel) en in de hoop dat de lopende bestelling afgerond zou kunnen worden zodat ik een snelheids update kon aanvragen, leek alles ook administratief in orde. Dus fritzbox weer terug gehangen zaterdag avond en iedereen weer blij. Tot dat, gisteren van het ene op het andere moment mijn telefonie ermee stopt: Registration of telephone number 1234567890 failed…. Remote site reports error for failure 403 enz.
Na bellen met KPN geen fatsoenlijke hulp ivm met eigen modem en terloops de opmerking dat er dinsdag een order is afgerond in het systeem. Hum verband?
Ok dan maar wwer de experia box er aan. Wat denk je geen telefonie. Weer geen helpdesk te bereiken alleen een stomme computer die zegt ga je modem resetten en daarna tuut tuut tuut enz.
Ok na tweemaal de experiabox te hebben gereset weer telefoon via die weg. Dagje zo laten hangen. Gaat allemaal goed. Dan vanavond terug naar de fritzbox. Wat denk je weer die rotmeldingen.
KPN gebeld maar die kunnen alleen ergens zien kennelijk dat SIP registratie gefaald heeft. Ze gaan nu een tweede lijn inschakelen. Hoop dat die snel terug belt en het wel kan fixen.
Iemand nog suggesties wat je hier aan kan doen behalve overstappen naar een andere provider?
Ik las dit item nog:
zou dat nog een optie kunnen zijn?