Skip to main content
Vraag

Probleem Ziggo GO app en KPN Box 12

• September 2, 2026
  • 6 reacties
  • 71 keer bekeken

Probleem Ziggo GO met KPN Box 12 en IPv6 – firmware V12.C.26.04.02

Sinds kort werkt de Ziggo GO-app niet meer via mijn KPN Wi-Fi. Via 4G/5G werkt Ziggo GO wel. Ook de website ziggogo.tv werkt via dezelfde Wi-Fi probleemloos in Safari.

Mijn modem is een KPN Box 12 met firmware V12.C.26.04.02.

Ik heb verschillende zaken getest:

• Ziggo GO-app volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: geen verschil.
  • DNS op de iPhone gewijzigd: geen verschil.
  • Beperk IP-adrestracking uitgeschakeld: geen verschil.
  • IPv6 op de Box 12 uitgeschakeld: Ziggo GO werkt direct weer.
  • IPv6 weer ingeschakeld: probleem komt terug.
  • IPv6 weer uitgeschakeld: Ziggo GO werkt weer.

Daarmee lijkt er sterk sprake van een probleem met IPv6 op de Box 12 in combinatie met Ziggo GO.

Willen jullie dit onderzoeken en aangeven of dit een bekend probleem is met firmware V12.C.26.04.02 en/of IPv6?

6 reacties

rvk01
Slimmerik
  • September 2, 2026

Daarmee lijkt er sterk sprake van een probleem met IPv6 op de Box 12 in combinatie met Ziggo GO.

Of gewoon een probleem in de Ziggo GO app met IPv6 😁
Schijnt een bekend probleem te zijn daar...

https://community.vodafoneziggo.nl/t5/Archief/Ziggo-go-app-Android-probleem-door-ipv6/td-p/882584

https://community.vodafoneziggo.nl/t5/Ziggo-GO/Ziggo-App-start-vaak-niet-op-wifi/td-p/16678/page/2

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/foutcodes/foutcode-303

Soms gaat er iets mis als je verbinding probeert te maken met Ziggo GO via IPv6. Dat is een internettechniek. Verreweg de meeste mensen hebben nu nog een eerdere versie, IPv4.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 2, 2026

Ik zou dit toch eens op de Ziggo community te berde brengen. 

https://community.vodafoneziggo.nl/t5/forums/postpage/board-id/ZiggoGO

Overigens neem ik aan dat het niet je eigen Ziggo account is aangezien je kpn internet lijkt te hebben. 

Enn. IPv6 lekker uitlaten op het modem. Techniek is mijns inziens nog niet helemaal rijp. Odido heeft het tenslotte nog helemaal niet op het vaste net. 

Mijn Samsung werkt ook met diverse apps niet via IPv6 op het vaste net. Niet onbelangrijke als bank app ((o.a. Wero werkt dan niet), zorgverzekering, DigiD, kpn site zelf.

• Deelnemer
  • September 4, 2026

Hoe lang moet IPv6 nog rijpen dan? Het bestaat al bijna 30 jaar.  Het is al sinds 2017 een internetstandaard, in 2012 werd het al in gebruik genomen bij serviceproviders en bedrijven. Belangrijke OS’en ondersteunen het al sinds die tijd. Maar ja, we bedachten trucjes om IPv4 te blijven gebruiken, door NAT toe te passen. Ook toen de smartphone in opkomst kwam en we meer ip adressen nodig hadden bleven we hangen in IPv4 en dachten providers daar ook NAT toe te passen en CGNAT was geboren. CGNAT, waar je alleen naar internet toe kan. maar niet vanaf internet naar huis omdat je dan zelf niet aan portforwarding kan doen. De techniek is 100% klaar, alleen de definitieve overstap doen we niet. En ja, hobbyen met eigen firmware  kan ook tegenwerken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 4, 2026

Hoe lang moet IPv6 nog rijpen dan?

Geen idee. Bij de kpn modems geeft het met diverse toepassingen in ieder geval problemen.

Hier werkt, op m'n telefoon, dan o.a. de bank-app niet. Waardoor ook Wero betalingen het niet doen. Lastig met webshops en eten bestellen. Ook de DigiD app werkt niet met IPv6 op de V10. 

Bij een enkeling werkt zelfs de eigen kpn DIW7022 niet goed. Daar had ik geen last van 1-2023 tot 10-2026, toen ik m'n nieuwe telefoon kocht. 

Met een ander modem, als Fritzbox, werkt het overigens wel op het kpn netwerk. Dus als je per se IPv6 wilt kan dat. 

Kpn heeft het in haar modems nog niet goed voor elkaar. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 4, 2026

Kpn heeft het in haar modems nog niet goed voor elkaar. 

Volgens me hebben de KPN modems deze bug eerst sinds invoering van KPN firmware. Bij SGE firmware had ik geen onregelmatigheid kunnen ontdekken. Maar de tijd was te kort (2-3 maanden) om uitgebreid te testen, dan kreeg ik KPN firmware voor de Box 12 en sindsdien ontdek ik steeds meer problemen met IPv6. Maar een eigenrouter met IPv6 ondersteuning lost het probleem op, dus het probleem ligt niet bij andere KPN apparaten in kernnetwerk.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 4, 2026

Bij de vorige software zat er geen IPv6 in. Dus dat het toen wel goed werkte klopt als een bus.