Skip to main content

Hallo,

De wifi in het buitengebied is erg traag. Daarom had ik snel internet in het buitengebied aangeschaft.
Toen ik voor de eerste keer de 4G Modem probeerde aan te sluiten lukte dit niet. 4G lampje bleef rood en de 4G modem werkte dus niet. Monteur is langs geweest en hij heeft  dezelfde testen uitgevoerd die ik zelf ook al ondernomen had. Hij kwam tot de conclusie dat er een nieuwe 4G modem moest komen, na even wachten heb ik de modem opgehaald. Ik heb de modem geïnstalleerd maar nog steeds niks. Zit al 6 maanden met 6mb/s download en 0.5mb/s upload. Hoe kan ik dit fixen?


 

Welk type modem heb je en dan bedoel ik het gewone modem?


ik heb de experiabox v10


Ok dat gaat dan goed. Hoeveel blauwe ledjes branden et op het 4g modem qua bereik?


3 streepjes


Hoe is uw positie tov de zendmasten? Dat kunt u hier zien. Zijn de pijltjes rood of groen.


ik zit redelijk dicht bij de paal en ik heb ook al geprobeerd om de modem naar de kant van de paal te zetten.

 


Heel vreemd dat het niet werkt. En dat ook niet nieuwe modem niet werkt.  Bij mij werkt het prima. U heeft geen wifi versterkers of draadloze verbindingsets? Kabel zit in één van de 4 gele poorten van de v10 neem ik aan? Andere poort geprobeerd of andere kabel?


Zit de kpn sim kaart er wel goed in?

 


ja die zit er goed in, monteur heeft dat ook gecontroleerd.


even een kleine update, bereik geeft nu hellemaal geen streepjes meer aan en 4g lampje brand rood.


Probeer nog een keer de simkaart eruit te halen en dan goed aanduwen.  Dat komt wel eens vaker voor.


heb de simkkaart eruit gehaald en opnieuw erin gehaald, kastje opnieuw opgestart maar nog steeds niks.

 


@Joep1965  is het wel eens voorgekomen dat de router een probleem veroorzaakt bij de 4g modem.

Of gebeurt dit nauwelijks.


Hoi @Duncp, welkom! Lastig dat het zo moeizaam gaat met Sneller Internet Buitengebied. Wat we bij problemen het vaakst als oorzaak zien is niet voldoende bereik, of een niet goed zittende simkaart. Die beide dingen heb jij al gecontroleerd en uitgesloten. Je hebt een V10 geeft je aan. Dat is ook een juist type modem hiervoor. Dus dat zou goed moeten zijn.

Heb je verder nog netwerkapparatuur aangesloten? Vul ook je forumprofiel in, dan kan ik aan deze kant meekijken.


Hoi Erik ik heb voor de rest geen netwerkapparatuur aangesloten. En ik zal even het formulier invullen.

 


@Duncp ik was je topic even uit het oog verloren.  Dit probleem zie je zelden. Bij mij werkt het perfect ook toen ik een ander modem kreeg vanwege laten vallen werkte die meteen. Met het modem in huis wilde het niet lukken.  Nauwelijks een verhoging van de snelheid.  Uiteindelijk heb ik een buitenantenne geplaatst met als resultaat 50mb erbij. Het aantal ledjes zegt weinig. Bij mij brandt er maar één. Ik heb je eerder een link gegeven waar je jouw positie kan zien tov de zendmasten.  Zijn de pijlen groen of rood?


Hoi @joep ik had vorige week al even de mast bekeken en dit was het resultaat.

 


Als ik jouw adres uit je profiel bekijk, @Duncp, dan zijn er van alle masten in jouw omgeving maar twee die een groene pijl geven. Eentje noordnoordoost van je, en eentje zuidzuidwest van je. De NNO is een paar honderd meter dichterbij, maar zit in een woonwijk die aardig beboomd lijkt. Dat kan het mobiele signaal verstoren. De ZZW zit ietsje verder weg, maar zit op een industrieterrein en lijkt verder ook vlakker te zijn tussen jou en de mast. Ik zou zeggen, probeer beide. Richt eerst uit op de ene en kijk of dat iets doet/verbetert. Zo niet, probeer de andere. Voor een optimale ontvangst kijk of je het 4G modem precies in het verlengde van een groene pijl kunt krijgen.

Ik heb de plek van de aanwijzer die het precieze adres aangeeft verborgen met een groter blok i.v.m. privacy

 

Als het moeizaam blijft, dan kan het zijn dat er op jouw locatie een buitenantenne nodig is. Deze kun je via ons hier aanschaffen.


Hoi @Erik_ ik heb de antennes in de goede richtingen geplaatst en ook even buiten gezet om te kijken of dit helpt. Nog steeds geen bereik. Maar ik vind 80 euro aan de prijzige kant, zijn er nog andere goedkopere opties voor een buitenanttene? Of gaat de snelheid dan erg naar beneden?


Hoe is het bereik met je mobiele telefoon?


Het bereik is goed. Nooit last gehad van slecht bereik.


Als dat lampje rood brand, kun je wel naar masten kijken, maar hij doet het gewoon niet.

 

  • Staat de 4g buitengebied service wel aan op het abonnement?
  • Beide een reset geven (v10 modem en 4g modem) helpt soms.
  • Simkaart eruit en erin tot je hem voelt klikken. 

Als dat lampje rood brand, kun je wel naar masten kijken, maar hij doet het gewoon niet.

  • Staat de 4g buitengebied service wel aan op het abonnement?
  • Beide een reset geven (v10 modem en 4g modem) helpt soms.
  • Simkaart eruit en erin tot je hem voelt klikken. 

 

Ik kan bevestigen dat dit het geval is in ieder geval. 


Hallo,

Sorry voor het lang niet reageren, maar ik heb nog steeds een rood lampje op de modem. Ik heb beide richtingen nogmaals geprobeerd en daarbij ook de simkaart opnieuw erin en eruit gehaald. Maar tot mijn verbazing nog steeds geen signaal.


Welk ip heeft het 4g modem gekregen van de v10? 192.168.2.252 ?