Skip to main content

Ik heb wil gebruik maken van mijn eigen modem Fritsbox 5530. Dit betreft een glasvezel XGS-PON modem waarbij de glasvezel direct dus zonder tussenkomst van ONT/NTU op de modem aangesloten wordt.

Ik ben inmiddels twee dagen bezig KPN aan te geven dat ze mijn modem moeten registreren. Maw, ik moet de modem id doorgeven zodat hun lijn mijn modem toegang geeft tot hun netwerk. Ik weet niet hoe ik het anders kan omschrijven. Ik hoor verschillende verhalen, waar ik niets mee kan. 

Volgens KPN wordt er internet geleverd en is het ook een PON aansluiting. 

 Ik kom ook van een KPN lijn via Hodido en aldaar werkte de modem 5530 op de pon lijn zonder problemen.

De vraag is waar of hoe moet ik mijn modem werkend krijgen? Ik zit op het moment zonder internet en zonder telefonie thuis.

Je moet de Fritzbox wel instellen op de juiste provider. KPN Glasvezel dus.


Ik heb wil gebruik maken van mijn eigen modem Fritsbox 5530. Dit betreft een glasvezel XGS-PON modem waarbij de glasvezel direct dus zonder tussenkomst van ONT/NTU op de modem aangesloten wordt.

Ik ben inmiddels twee dagen bezig KPN aan te geven dat ze mijn modem moeten registreren. Maw, ik moet de modem id doorgeven zodat hun lijn mijn modem toegang geeft tot hun netwerk. Ik weet niet hoe ik het anders kan omschrijven. Ik hoor verschillende verhalen, waar ik niets mee kan. 

Volgens KPN wordt er internet geleverd en is het ook een PON aansluiting. 

 Ik kom ook van een KPN lijn via Hodido en aldaar werkte de modem 5530 op de pon lijn zonder problemen.

De vraag is waar of hoe moet ik mijn modem werkend krijgen? Ik zit op het moment zonder internet en zonder telefonie thuis.

De gewone klantenservice gaat je er niet mee kunnen helpen, die weten simpelweg niet wat ze moeten doen.
Log hier in, meld je modem id aan. Je zal binnen 48 uur gemeld worden door de technische dienst om je ONT om te zetten. (let op, bij de Fritz!box moet je het modem id doorgeven, niet je ONT module serienummer).
https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials


Bedankt voor je hulp.
Inmiddels ben ik er inderdaad achter gekomen dat ik met de klantenservice er niet uit kom 😞. Ik ben geen techneut en toch weet ik hoe het moet. De discussies aan de telefoon waren vermoeiend en Mijn inziens onnodig. Wat je voorstelde om te doen heb ik eerder geprobeerd, maar ik kan niet inloggen zolang ik geen werkend KPN verbinding heb. Ik kan pas een werkend KPN verbinding hebben nadat ik heb ingelogd. 

 


@leusi068 klopt. Maar bij een pon aansluiting moet de modem ook aangemeld worden bij KPN. KPN moet deze registreren. Hiermee geeft KPN de lijn toestemming om met mijn modem te communiceren. Wanneer er een ntu er tussen zit, komt je eigen modem na een registratie punt van KPN. 


Reageer