Skip to main content

Ook mij lukt het niet het kanaal van de wifi te veranderen. Alles lijkt goed te gaan tot ik de wijzigingen wil bevestigen (apply). Dan krijg ik een melding en kom ik in een loop terecht. Apply-en lukt op geen enkele manier en dus worden mijn wijzigingen niet opgeslagen. 

Bovendien lijkt het of wifi nog instabieler is geworden, maar dat zal wel inbeelding zijn...

Hallo @Willem_71 

 

Welk KPN modem gaat het over en welke melding krijg je?

Probeer je het kanaal naar het hoogste kanaal te wijzigen?
Dat lukt (bij bepaalde modem firmware) alleen als je de bandbreedte op minimaal hebt staan, als je bandbreedte hoger staat ingesteld probeer dan een lager kanaal zoals 100 of 112 als het over 5GHz gaat en 6 als het over 2.4GHz gaat.


Ik heb box 12. Nee, zeker niet naar het hoogste kanaal (al geeft de wifi analyzer nog veel hogere kanalen aan die kpn al niet eens toont). Gewoon een kanaal dat nog niet propvol is: ik meen 8  of 9 voor de 2,4 GHz, en 48 voor de 5 GHz

 

Het gaat om de volgende melding: "please change the default value for SSID and the Security Key”. Of ik deze wegklik (kruisje) of continue, ik kan en blijf niet apply-en.

Ik heb zelfs al geprobeerd e.e.a. te wijzigen, maar dat verergerde de boel alleen maar. En alsnog kon ik niet apply-en. Bandbreedte staat op 20 versus 40 of 80 (weet eve niet uit mn hoofd). Dus ook dat lijkt te kloppen. 

Verder wordt in MijnKPN app mijn modem helemaal niet gevonden / herkend. Terwijl het wel (zij het slecht: valt steeds uit) werkt. 


Hallo @Willem_71 Bij bepaalde versies van de KPN Box12 is het bij het eerste gebruik, om veiligheidsredenen, verplicht om het wachtwoord voor de toegang tot de modem te wijzigen en tevens de wifi-naam (SSID) en wifiwachtwoord te wijzigen.

Als je dat gedaan hebt kun je alles doen binnen de modem en worden die wijzingen na opslaan geaccepteerd.

Succes.

 


Kun je me ajb in jip en janneke taal uitleggen waar ik dat doe, want volgens mij heb ik dat al gedaan (zie vorige bericht).

Groet, Willemijn


Het lijkt gelukt!


Reageer