Skip to main content

Hi,

Ik heb het probleem dat als ik via (deze computer) een netwerklocatie aanmaak in de verkenner van Windows 10,

er  verbinding wordt gemaakt en ik het inlogscherm te zien krijg.

Echter na het invullen van het nas adres en het password blijft het inlog schermpje terug komen en na de

derde keer krijg ik een melding " De opgegeven map is geen geldige map. Selecteer een andere map"

Op vier andere locaties wordt op mijn computers de verbinding direct tot stand gebracht en kan ik de gegevens benaderen.

Zelf bij mijn buurman met het zelfde modem Experia Box V10 heb ik met mijn eigen computers zonder problemen in kunnen loggen en alle gegevens zijn te benaderen.

Het probleem doet zich op alle computers voor op mijn eigen adres 2 x laptop en 1 x maal desktop bekabeld.

Het lijkt dus in het modem te zitten.

Heb een harde reset gedaan en alle apparatuur ontkoppeld en uitgeschakeld.

Bij KPN kunnen ze ook niet helpen.

Enig idee wat de oorzaak kan zijn.

Heb je op internet al gezocht naar NTLM v2?

het kan zijn dat je nas geupdate is, en W10 niet. 
ik spreek uit ervaring. . 
dan kan het ook nog dat je in w10 je credentials file even moet opschonen.  Google is je vriend hier. 


 Dank voor je snelle reactie

Ik had moeten vertellen dat de nas die ik wil benaderen in Engeland staat en niet mijn eigen nas is.

Omdat ik op alle drie mijn computers het zelfde probleem heb en alleen op dit adres lijkt het mij dat

we windows 10 uit kunnen sluiten als mogelijke oorzaak, en omdat het op ieder ander adres wel werkt

de inlog gegevens correct zijn. Deze gegevens zijn gecontroleerd door eigenaar van de nas.


Kun je de nas pingen?

kun je uitsluiten dat het ip adres van thuis geblacklist is de nas?

werkt het vanuit jouw locatie wel over een vpn?


Ga hier mee aan het werk, kan hellaas van avond pas verder hier mee.


Sorry, maar om het te snappen moet ik toch nog iets vragen:

  • Maak je via een VPN contact met het adres in UK waar de NAS staat?

of

  • gebruik je WebDav over HTTPS met een utility als netdrive, raildrive of cyberduck?
  • Kun je bevestigen dat de connectie maken met die VPN of webdav wel goed  is op jouw adres?

Zijn de vier andere locaties ook via KPN als provider?


Ik maak contact door in de verkenner op mijn compter te klikken (rmb), netwerklocatie toevoegen en het verdere proces te doorlopen. Inlog proces is opgegeven door nas eigenaar.

Dit werkt op alle andere locaties prima op twee van mijn computers en op de computers van mijn kennisen. Ik krijg overal het volgenende schermpje te zien na het inlogscherm en kan dan de verbinding

maken met de nodige files.

Alle andere locaties hebben toevallig ook kpn als provider.

Mijn andere locatie waar het wel werkt heeft een experia box v 9 (glasvezel)

Mijn probleem locatie heeft een experia box v 10 (koper)

Mijn buurman op de probleem locatie heeft ook een experia box v 10 (koper) werkt perfect!

De andere adressen die goed werken weet ik het type modem en bekabeling niet van


Ik neem toch aan dat je eerst een vpn verbinding opzet met de locatie van die NAS?

Normaliter kun je namelijk geen netwerkconnectie opzetten vanuit de verkenner als je niet op hetzelfde netwerk zit.

Dus om je te helpen heb ik in elk geval nog niet voldoende begrip hoe het werkt.


Is het een WebDAV verbinding? 


Volgens mij is de WebDAV verbinding deze computer>menumogelijkheid>netwerkverbinding maken.

Hier heb je ook de mogelijkheid om aan te klikken “verbinding met een website maken waar u documenten en afbeeldingen kunt opslaan.”

Als je hier op klikt krijg je ook De wizard Netwerklocatie toevoegen.

Hier staat een regel die je aankan klikken:

U kunt deze wizard ook gebruiken om een snelkoppeling naar een website, FTP-site of netwerklocatie te maken.

Dit is precies wat er moet gebeuren en ook gebeurt als het wel lukt op de andere locaties ook met mijn computers.

Ik krijg dan een snelkoppeling te zien in de verkenner die alleen maar aan hoef te klikken.

Ik maak 3D vliegtuig modellen voor een flightsim, en ik kan me niet voorstellen dat een dergelijke onderneming mij op een onveilige manier laat communiseren met een hun nas.

Ik heb het verzoek om de blacklist te controleren geplaatst en wacht op antwoord.

De link die ik in moet vullen is:

https://xxxxxx.diskstation.me:5006/xxxxxx Planes, dus veilig lijkt mij.

De xxxxx heb ik geplaatst, hier staan gegevens die ik niet openbaar wil maken.


Pinging xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx [********* with 32 bytes of data

Request time out

Request time out

Request time out

Request time out

Ping statistics for ****************

    Packets: sent = 4,Received = 0, Lost = 4 (100% loss) ,

 

Admin: IP adressen verborgen


Ok, dat is goede info, je maakt via WebDav contact met een synology server via HTTPS poort.

 

de server is niet te pingen, dus het lijkt inderdaad een connectieprobleem.

Ik zou even het antwoord van de server eigenaar afwachten.

in de tussentijd zou je eens een nordvpn oid opstarten en zien of je dan wel kunt connecten, dan weet je zeker dat je ip geblacklist is.


Een echt B(r)its antwoord, No.


Dus even voor de duidelijkheid: op dezelfde laptop werkt het op de ene locatie wel maar op de andere locatie niet?

Is er een mogelijkheid om op een andere locatie waar vandaan het wel werkt een VPN server neer te zetten?


Laptop en desktop werken bij de buurman wel met ook een kpn experia V 10

Windows of procedure is dus niet de oorzaak.

Laptop wifi

Desktop bekabelt, bedrading lijkt mij dus ook niet de oorzaak

Op diverse andere locaties en met ander computers werkt alles perfect.

Ook een collega modeler heeft geen problemen dus de nas kunnen we ook uitsluiten.

Ik begin toch echt het modem  of een instelling hier in te verdenken.

Voor de rest totaal geen problemen zelf mijn eigen synology nas werkt perfect.

Gezien de weersomstandigheden ga ik nu even onder een parasol liggen😎

 


Heeft u misschien sneller internet buitengebied? Heeft u misschien ergens een fritzbox liggen die u kunt proberen? Misschien een fritzbox kopen? 2de hands via marktplaats misschien? U kunt hem ook huren bij KPN, dan krijgt u er ook nog extra support bij. Ik weet niet of je dat na een maand weer op kunt zeggen. Misschien is het minimaal 6 maanden.


Highly interesting..

Veel plezier onder de parasol.

Ik zou een 30 dagen gratis trial op nordvpn aanbevelen ( als je al niet een vpn hebt) en met een nederlandse of engelse server checken of het iets met jouw IP adres te maken heeft. 

Anders lijkt het er toch op dat er iets in je netwerk zit. Niet toevallig iets aangezet in parenteral control?

 


Ik heb i.d.d sneller internet buitengebied.

Er zit geen parental control op de Experia V10

Ik heb geen vpn en wil hier verder ook geen geld aan uitgeven omdat het voor mij geen enkele meerwaarde heeft.

Zal het probleem bij de eigenaar van de nas neer leggen en het afsluiten, zij moeten maar een oplossing bedenken, het heeft me nu al een week gekost.

Hartelijk bedankt voor het meedenken.


Ik heb i.d.d sneller internet buitengebied.

En heeft de buurman dat ook?

Trek de stekker van het 4G modem maar eens uit het stopcontact, zodat u dus alleen DSL heeft. En probeer het dan nog eens. 


Allemaal al gedaan, ben zelfs naar alleen modem en desktop gegaan.


Synology heeft op haar webpagina uitgebreide info over webdav verbinding.

Daar hebben zij het over  RaiDrive en Cyberduck.

 Synology info Webdav

Lees in uw geval ook ‘Wat u moet weten alvorens Windows 'Map Network Drive” te gebruiken.  

Succes

Peter Jan

 


Ik heb i.d.d sneller internet buitengebied.

En heeft de buurman dat ook?

 


Hi allemaal

Het laat me niet los😣

Ik heb een topic gevonden op het KPN forum van 2 jaar geleden.

Het heeft misschien iets met blokkade van een internetnode te maken.

Forum>internet en thuisnetwerk>Internet>Website onbereikbaar vanaf 1 locatie

Ik ga hier mee aan de slag en hoop dat dit voor mij ook de oplossing is.

 

Wordt vervolgt.

 


Dat is dit is dit topic:

https://forum.kpn.com/internet-9/website-onbereikbaar-vanaf-1-locatie-487571

"De oplossing bleek te liggen in het opheffen van een blokkade van een internetnode.
Mijn hoster heeft hierbij geholpen. Zo'n internetnode kan je zelf niet bij."

Kan je niet veel mee lijkt me...


Maar wel de eigenaar van de nas, ik wacht af.


Het probleem is opgelost.

Mijn IP adres was geblokkeerd op de nas in Engeland, het kon ook niet anders omdat het overal wel werkte maar niet op deze locatie.

Een Brit moet je dus soms een beetje onder druk zetten,

er zijn welgemeende excuses ontvangen (I am embarased)😁

De oplossing in de andere topic was dus correct.

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,

Jan