Skip to main content

Kreeg gister een sms dat ze de software gingen updaten van de KPN modem 12

Sinds dien kan ik als ik ingelogged ben in de modem niks meer aanklikken en doen

ook worden mijn wifi adapters niet weergeven, ik heb de modem al herstart, dan is het probleem 5 minuten opgelost daarna komt het weer

 

Reset naar de fabrieksinstellingen doe ik liever niet...

Reset is waarschijnlijk wel de oplossing @Joey1991 

 

Handmatig resetten KPN modem

Hieronder vind je de resetprocedures voor de modems die het meest voorkomen.

 

Reset van de KPN Box 12

 

Om de KPN Box 12 te resetten naar de fabrieksinstellingen volg je de volgende stappen:

  • Pak een tandenstoker, paperclip of een ander puntig voorwerp.
  • Zoek het reset-gaatje aan de achterkant van het modem. Deze zit boven de aan/uit schakelaar. (zie de afbeelding hieronder).
  • Druk het reset-knopje 3-7 seconden in totdat het powerlampje rood begint te branden. Laat het knopje hierna direct los.
  • De KPN Box start nu opnieuw op. Dit kan 10-15 minuten duren.

 


Dat is nou juist niet wat ik wil doen, dan moet ik te veel instellingen terug zetten en gaat de server offline 


Als je hem steeds moet herstarten dan is die server toch ook offline tijdens de herstart.

Zo blijf je tobben, met een reset en 1 keer alles opnieuw instellen is het waarschijnlijk opgelost.

 


Net reset gedaan helaas zelfde probleem


Dan ligt het waarschijnlijk aan het modem zelf, dat heb ik ook al eerder gelezen op het forum, bij de meeste helpt een reset maar soms niet, na een omruil voor een nieuwe Box 12 werkte het dan wel weer goed.

 

Je kan via de klantenservice op 0800-0402 waarschijnlijk wel een nieuwe aanvragen.


Heb hem nog x gereset en nu schijnt het te werken


Lees ik vaker: 2 of 3 keer resetten 🤔


Lees ik vaker: 2 of 3 keer resetten 🤔

Ja heel vreemd he 😂🤷‍♂️


Nu je het zegt, dat had ik i.d.d. ook gelezen, maar dat blijf ik ook vreemd vinden, 1 keer moet genoeg zijn.


Probleem is weer terug bij af, iemand al een oplossing?


Hi @Joey1991! Dat is een lastig en hardnekkig probleem. Ik wil graag het modem van afstand voor je resetten. Er is vaker gebleken dat als we de reset van onze kant doen dat toch dingen worden opgepakt die bij een reset thuis blijven hangen. 

Zou je hier willen laten weten of er tijden zijn waarop de reset goed uitkomt. Of dat er tijden zijn waarop de reset juist niet goed uitkomt?


Hi @Joey1991! Dat is een lastig en hardnekkig probleem. Ik wil graag het modem van afstand voor je resetten. Er is vaker gebleken dat als we de reset van onze kant doen dat toch dingen worden opgepakt die bij een reset thuis blijven hangen. 

Zou je hier willen laten weten of er tijden zijn waarop de reset goed uitkomt. Of dat er tijden zijn waarop de reset juist niet goed uitkomt?

Doe maar voorlopig geen reset, me server staat te draaien en kan ff niet uit 🤣

 

alles werkt nu zoals het moet, de modem kan ik alleen niet in, daar kom ik toch haast niet, dus laat het zo maar ff tot er een oplossing is gevonden zonder reset


@Joey1991 duidelijk. Dan doe ik geen resets. 

Wel wil ik je vragen nog te laten weten met welke browser je het probleem ervaart. En of andere browsers geen probleem geven. Dan kan ik die gegevens meenemen als er meer soortgelijke meldingen binnenkomen. 


@Joey1991 duidelijk. Dan doe ik geen resets. 

Wel wil ik je vragen nog te laten weten met welke browser je het probleem ervaart. En of andere browsers geen probleem geven. Dan kan ik die gegevens meenemen als er meer soortgelijke meldingen binnenkomen. 

Ik gebruik me telefoon, safari en chrome ook al geprobeerd ( ook via macbook geen succes met safari ) normaal was dit nooit een probleem 


@Joey1991 ik heb nogmaals navraag gedaan.

Zolang je met een apparaat kan inloggen is er nu niet heel veel dat ik kan doen. 

Als je met geen enkel apparaat meer kan inloggen wil ik toch van afstand een reset voor je doen. We zien het signaal wel meer, maar er zit geen duidelijk verband tussen de meldingen die we krijgen. Daarom is er ook geen directe oplossing.

Als de reset nodig is hoor ik het graag van je.


@Joey1991 ik heb nogmaals navraag gedaan.

Zolang je met een apparaat kan inloggen is er nu niet heel veel dat ik kan doen. 

Als je met geen enkel apparaat meer kan inloggen wil ik toch van afstand een reset voor je doen. We zien het signaal wel meer, maar er zit geen duidelijk verband tussen de meldingen die we krijgen. Daarom is er ook geen directe oplossing.

Als de reset nodig is hoor ik het graag van je.

Ik kan inloggen met apparaat, maar zoals je op de afbeelding kan zien is alles

”bevroren” alles werkt nog naar behoren internet/tv voor nu is geen reset nodig toch bedankt voor het aanbod, dit probleem is echter wel gekomen na de “software” update van uit jullie kant 


Heb hier hetzelfde probleem dat na veelvuldig resetten blijft aanhouden… Wellicht een reset op afstand?

Voorheen werkte alles top! Nu echt minder blij met KPN!


Na de laatste update van de box is de snelheid van 200 gezakt tussen de 30-55 mbs . Diverse keren een reset van hun uit brengt geen oplossing. Heb de box van de spanning afgehaald 15 sec gewacht , resultaat nul !

klantenservice geprobeerd te bellen om 8 uur s’morgens al het is helaas druk bel later terug !

daar zit je dan aan je glasvezel voor 200 mbs kom met een oude telefoon verbinding aan kakken KPN , maar hulp is bij jullie ver te zoeken!!!


@Bomau  @Hennix  probeer eens te resetten via deze tool Hoe herstart of reset ik mijn modem? | KPN 


Is gereset nou begane grond 155 mbs 1ste etage 53 mbs 


Is al weer terug naar 45 mbps 😡


Zelfde probleem.Na de update van box v12.Alles in huis werkt behalve de laptop die ik voor werk avond nodig heb.Klantenservice(???)herstart modem gedaan.tot drie keer toe.gebeld:na een UUR IN DE WACHT verbinding werd verbroken.Opnieuw gebeld:Reset op afstand..geen effect.Herstart de WiFi punten(???)Geen effect.En nu wil ik graag een nieuw modem,KPN.

 


Na de update is het veel slechter geworden de snelheid van 200 op glasvezel wordt niet meer gehaald en varieert 40-132 mbps . De WiFi schommelt en kunt dan ook geen foto’s of iets meer streamen . Eerst was de snelheid altijd perfect 198-203 mbps en constante wifi daarom overgestapt van Ziggo op koper met belabberd internet naar KPN met belofte op glasvezel, maar nu ben ik weer net zover alleen maar opnieuw opstarten en maar weer proberen. Dus glasvezel van KPN is ook niet zaligmakend!!!


Vind het jammer dat ik geen andere box van knp kan nemen, heb nu de v12 maar als ik naar fritzbox ga dan  kan ik me kpn wifi punten weggooien


Vind het jammer dat ik geen andere box van knp kan nemen, heb nu de v12 maar als ik naar fritzbox ga dan  kan ik me kpn wifi punten weggooien

Hallo @Joey1991 je hoeft niets weg te gooien, de wifipunten van KPN kunnen alleen niet samenwerken (Mesh-functie) met een ander merk modem, maar blijven evengoed gewoon werken.

Je zou de wifipunten ook te koop kunnen zetten op een verkoopsite.