Skip to main content

Na mijn modemupgrade vorige week werkt de naam van mijn netwerk niet meer. De oude naam bevat een @ (@home) en die mag niet meer. Dit betekent dat ik AL mijn draadloze apparatuur opnieuw kan instellen en ook iedereen die toegang had tot mijn (gast-)netwerk opnieuw moet aansluiten#€%^-

Aanvulling: op een wonderbaarlijke manier is het me nu toch gelukt de oude netwerk naam weer te gebruiken. De @ invullen in het interface van de sw ging echt niet, maar nu dus weer wel....…

Ik kwam in deze ellende terecht omdat onmiddellijk na de upgrade de naam van het netwerk veranderd was in een stel willekeurige letters en cijfers

Hi ​@MPuitd, welkom bij onze community. 

Allereerst mijn excuses voor dit ongemak, dit gebeurt af en toe bij een upgrade en ik vermoed dat dit om een Experiabox V10 gaat. Daar hebben dit gezien namelijk. Nogmaals excuses voor het ongemak, ik ben wel blij om te lezen dat het nu gelukt is. 

1. Als al bekend is dat er een paar dingen niet goed gaan waarom staat dat dan niet in de aankondiging?
  2. Hetzelfde voor dingen als portforwards (en andere)? Daar moet ik nu zelf achter komen omdat na enige tijd blijkt dat iets niet meer werkt. Bijvoorbeeld in mij geval een backup van een systeem buitenshuis - dat had heel vervelend kunnen aflopen.
  3. Is er iets aan de beveiliging veranderd?. Ik krijg mijn zonnepanelen niet meer verbonden> ze klagen over een (mogelijk) niet goede instelling van de beveiliging. Zo ja: dan is dit heel vervelend, want ik daar niets aan veranderen.
    Ook zoiets mag op zijn minst in de aankondiging vermeld worden. 

Net bij een collega van je aan de telefoon mijn hart gelucht - ik ben laaiend.

Vanavond was zomaar spontaan  de naam van mijn netwerk weer veranderd. En natuurlijk duurt het een uur voordat je daar achter bent.
Daarnaast lijkt ook een portforward die ik vanmiddag had ingesteld verdwenen.

Mocht dit soort dingen nog een keer zo maar gebeuren dan vertrek ik bij de KPN.

Reageer