Skip to main content

Na de update van de V12 box naar fw V12.C.23.04.39 hebben we een aantal problemen met ons netwerk:

 

1 Smart TV krijgt geen IP adress meer. 

Philips Smart TV krijgt bekabeld geen IP adress meer van de V12. Via WiFi werkt het wel maar dan valt het na een uurtje even weg waardoor je de TV aan en uit moet zetten. De bekabeling is getest en geeft geen problemen.  Een laptop krijgt via deze kabel wel een Ip adress. Er hangt nog wel een (unmanaged) switch tussen maar dat heeft voor de update nooit voor problemen gezorgd.  Direct met een kabel naar de V12 box geeft dezelfde problemen. 

Om te checken of de ETH poort van de TV nog werkte een oude router aangesloten en de TV krijgt direct een ip adress…  Het lijkt met dus redelijk duidelijk dat het probleem in de firmware van de V12 zit. 

​​​​​​​

2 Wifi ‘Extender’ werkt niet meer goed. 

In het netwerk zat ook altijd een WiFi ‘extender’ die een 2e accesspoint onder een andere SSID maakte. Dit werkte altijd prima maar met de nieuwe firmware gaan valt het internet na 5 minuten weg op telefoons. Ze blijven verbonden met WiFi maar hebben geen internet toegang meer. Dit gebeurt zowel op het WiFi netwerk van de V12 als de ‘extender’.  Het gaat om TP link RE190. 

Voor dit laatste heb ik al eens met de helpdesk gebeld, die niet verder kwamen dan het advies om het modem een hard reset te geven. 

 

Ik krijg het gevoel (na meerdere berichten op dit forum) dat de firmware op de box nogal brak is… Graag een oplossing.

Hoi @Flo15, welkom! Als ik dit zo lees zijn het juist bekabeld aangesloten apparaten op het moment niet of niet goed werken. En dat is wel iets wat het gewoon moet doen. De kabels en je switch heb je al getest lees ik, dat scheelt. Ik wil je dan toch in eerste instantie vragen de Box 12 te resetten. Dit zodat hij de hele boel even vers kan binnenhalen en installeren. Als er dan bij de initiële update iets niet helemaal lekker is gegaan onderwater er ook weer uit is. 


Hi Erik, 

Op advies van de klantenservice heb ik destijds al een reset uitgevoert (met en pinnetje op het reset knopje). Na je bericht nogmaals gedaan maar de box geeft nog steeds geen ip adress uit aan de tv. 

 


Ik lees je startbericht nog eens door, Flo. En ik zie dat je kabel getest hebt, en de poort van de tv. Heb je ook andere ethernetpoorten van de Box 12 getest?


Hi Erik, 

 

Sorry voor de late reactie (iets met vakantie en kerst.. ;)). Ik heb de kabel in een andere ethernetpoort van de Box 12 geprikt en daar krijgt de TV wel een IP adres. Wel raar dat na de update alleen de TV geen adres krijgt op de oude poort, de rest wat daar aan zit kreeg het wel. Voor nu is het in ieder geval opgelost.

 

Het probleem met de Wifi extender is er nog wel. 


Geen probleem, Flo. Ik zie dat ik nu ook laat ben. Goed om te zien dat de TV het in ieder geval weer doet. Wat betreft de wifi extender. Ik zie dat dit modellen zijn die in het stopcontact gaan. Verbindt dit model dan ook via wifi met de Box 12? Wat je dan eens zou kunnen testen, is in de Box 12 een Extra Wifi netwerk aanmaken, en dan de extender specifiek daarmee verbinden. Ik ben benieuwd of het dan alsnog wegvalt.