Skip to main content
Antwoord

Problemen portforwarding KPN Box 12 voor Pi Crypto Node

• March 3, 2025
  • 1 reactie
  • 81 keer bekeken

Beste community,

Op de KPN Box 12 moet ik de poorten 31400-31409 open zetten, voor een programma (Pi Crypto Node) dat ik op mijn laptop draai. Ik meen alle maatregelen reeds genomen te hebben, maar helaas. 

In admin-modus ben ik de router in gegaan. Onder het kopje '’Beveiliging'’ heb ik onder '’Firewall'’, en '’Port Forwarding'’ (zowel IPv4 als IPv6) regels aangemaakt om de bewuste poorten open te zetten. Ook heb ik in de reguliere Windows Firewall voor zowel ingaand als uitgaand verkeer regels aangemaakt om deze poorten open te maken. 

Het vreemde is dat het bewuste programma aangeeft dat ik wel acht uitgaande verbindingen lijk te hebben, maar geen inkomende verbindingen. Ook had ik gisteren, heel even, bij een check acht poorten die open stonden. Maar dat verdween al snel weer.

Bij de klantenservice kon niemand me helpen en verwezen ze me naar hier door. Iemand die een idee heeft wat ik verkeerd doe? 

Alvast hartelijk dank.

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@Roeland_Smit 

Waarom zoveel IPv6 regels als het om 1 laptop gaat?
Er staan ook vreemde IPv6 adressen in of is dat via een VPN?

Bij de IPv4 port forward moet je niet je publieke IP-adres invullen bij Doel IP-adres maar het IP-adres van je laptop.

Zie dit artikel hoe je port forwards moet instellen:

Begin met verwijderen van al die IPv6 regels en stel eerst alleen een regel in voor IPv4.

In de uitgaande firewall hoef je niets in te stellen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

• Antwoord
  • March 4, 2025

Hallo ​@Roeland_Smit 

Waarom zoveel IPv6 regels als het om 1 laptop gaat?
Er staan ook vreemde IPv6 adressen in of is dat via een VPN?

Bij de IPv4 port forward moet je niet je publieke IP-adres invullen bij Doel IP-adres maar het IP-adres van je laptop.

Zie dit artikel hoe je port forwards moet instellen:

Begin met verwijderen van al die IPv6 regels en stel eerst alleen een regel in voor IPv4.

In de uitgaande firewall hoef je niets in te stellen.