Skip to main content
Vraag

Regelmatig storing met V10, kan deze worden vervangen als ik overga naar TV+?

• March 27, 2026
  • 5 reacties
  • 88 keer bekeken

Mijn experiabox v10 (Telfort 2019 in grbruikgrnomrn) herft regelmatig storingen ik moet een aantal keren per maand de hele zaak resetten. Dan werkt het weer ern tijdje goed en dat geeft de kpn online test dan ook aan. Ik wil nu ern kpn tvbox aanschaffen.  Maar wil tevens van  de herstart ellende af. Kan mijn experiabox meteen vervangen worden?  

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 27, 2026

Dat klinkt niet goed. Het is niet aannemelijk dat het herstarten door het modem komt maar wel door een probleem voor of na het modem. De v10 is een zeer stabiel modem met nauwelijks problemen.  Gaat er een rood of oranje lampje branden?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 27, 2026

Beste ​@Barth54 heb je glasvezel of koper?

Indien glasvezel, haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan.

Geef daarna de V10 een fabrieks-reset.

Welke firmwareversie heeft de V10?

Wat Joep1965 zegt klopt, de V10 is een van de beste modem/routers ooit door KPN geleverd en wordt nog steeds voorzien van de nieuwste firmware.

Deze week is KPN ook weert de allernieuwste firmware aan het uitrollen voor de V10, zie de rubriek product updates.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 27, 2026

Ik heb glasvezel. En heb in het afgelopen jaar zowel.problemen mer de tv ontvanger vsn.kpn als met de wifi. ik heb de v10 warme,  koude en factory resets gedaan. Maar hij blijft kuren geven. Ik heb 4 superwifipunten en die heb ik ook gereset. En volgens instructions heb ik er 1 vlak naast het v10 modem staan. Het herft 5 jaar goed gewerkt maar laat nu te wensen over.  Mijn vraag is ook of de nieuwe box naadloos werkt met de v10.  Of dat ik beter kan overstappen naar een concurrent. Ik wil er niet te veel tijd en geld in steken als het gammel blijft werken. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 27, 2026

Ik zou dan beginnen met het bellen met de klantenservice 0800-0402 met de boodschap dat het modem iedere keer opnieuw start. Verder nergens over praten. Er is een kans dat je dan een ander modem krijgt. Als dat goed werkt kan je alsnog overstappen naar het tv+abonnement. Dit kan alleen als je contractvrij bent. Je kunt niet een tv+ontvanger "aanschaffen". Ook niet via bijvoorbeeld marktplaats. Die gaat het dan namelijk niet doen. Als je de zwarte superwifi's hebt hoeft er geen superwifi meer vlakbij het modem te staan. Overigens heb ik de v10 met twee zwarte superwifi's en twee tv+ontvangers en alles draait uitstekend. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 28, 2026

Tegenwoordig kun je in ieder abonnement van Interactieve TV naar TV+. Via MijnKPN

Maar dat of hele abonnement naar huidige propositie gaat de rammelende v10 niet oplossen. Die wordt niet automatisch vervangen. 

Daarvoor is het advies van ​@Joep1965 het beste. ​@Barth54