Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb sinds 20april kpn internet tv en telefoon , sinds het allemaal loopt valt op onverwachte momenten ineens alles weg. Heb het modem al meerdere malen terug gezet naar fabrieks etc In het modem zie ik deze melding .

22.04.2023 15:24:02 Warning PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

22.04.2023 15:24:02 Warning DHCPC

WAN DHCP client (1) stopped

20.04.2023 14:46:30 Warning PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

20.04.2023 14:46:30 Warning DHCPC

WAN DHCP client (1) stopped

20.04.2023 14:45:27 Warning PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

20.04.2023 14:45:27 Warning DHCPC

WAN DHCP client (1) stopped

20.04.2023 14:44:54 Warning PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

20.04.2023 14:44:54 Warning DHCPC

WAN DHCP client (1) stopped

20.04.2023 14:43:51 Warning PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

20.04.2023 14:43:51 Warning DHCPC

WAN DHCP client (1) stopped

20.04.2023 14:31:57 Warning PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

20.04.2023 14:31:56 Warning DHCPC

WAN DHCP client (1) stopped

Ik ervaar dezelfde problemen de laatste paar weken. Maak gebruik van een eigen pfsense router die al jaren stabiel werkt. De laatste weken wordt de PPPOE verbinding regelmatig gereset. Een reboot van de router heeft soms (tijdelijk) effect. 


gisteren erachter gekomen dat mijn zyxel mesh points ax1800  (2x) perfect werken  , maar de router van de zyxel een eigen dhcp hebben die in conflict kwam met het modem.

Kortom het draait nu al 2 dagen zonder uitval :-)

 


gisteren erachter gekomen dat mijn zyxel mesh points ax1800  (2x) perfect werken  , maar de router van de zyxel een eigen dhcp hebben die in conflict kwam met het modem.

Kortom het draait nu al 2 dagen zonder uitval :-)

 

helaas nu na 3dagen weer hetzelfde probleem ……………………….


Vervelend dat het alsnog wegvalt @Maledoo! Welk modem heb je precies van ons? Speelt dit ook als je de Zyxel's als test niet aangesloten hebt?

Wat gebeurt er met de lampjes op het modem als de verbinding wegvalt? Daarmee kunnen kijken wat er precies wegvalt, als daar lampjes wegvallen kan het iets buitenshuis zijn. 

Heb je ons al gebeld (0800-0402) hierover zodat de verbinding samen met jou kan worden nagekeken?


Vervelend dat het alsnog wegvalt @Maledoo! Welk modem heb je precies van ons? Speelt dit ook als je de Zyxel's als test niet aangesloten hebt?

Wat gebeurt er met de lampjes op het modem als de verbinding wegvalt? Daarmee kunnen kijken wat er precies wegvalt, als daar lampjes wegvallen kan het iets buitenshuis zijn. 

Heb je ons al gebeld (0800-0402) hierover zodat de verbinding samen met jou kan worden nagekeken?

 

Zodra het uitvalt blijven alle lampjes gewoon groen , ook het glasvezel kastje .

ik heb een box 12 als modem en heb de zyxel points ontkoppeld maar maakt geen verschil .

het gebeurd nu om de 2 a 3 dagen.Wel zie ik nu dat er ook veel dns fouten zijn in de log.

 


Ik heb de verbinding vanaf hier ook nagekeken, vorige maand zie ik verbrekingen die uit het netwerk lijken te zijn gekomen. Sinds eind april zijn die er niet meer, wel zijn er nog verbrekingen geweest die niet uit het netwerk komen. De laatste verbreking die ik nu zie is van de 5e, maar ik kan niet zien wat de oorzaak van die verbreking was.

Achteraf is het moeilijk te beoordelen wat het precies is, in zo’n geval is het vaak het beste om ons te bellen op het moment dat de verbinding verbroken is. Er kan op dat moment direct met je meegekeken worden wat de verbinding aan het doen is (of juist niet aan het doen is). Zou je dat bij de volgende verbreking kunnen doen?


Ik heb de verbinding vanaf hier ook nagekeken, vorige maand zie ik verbrekingen die uit het netwerk lijken te zijn gekomen. Sinds eind april zijn die er niet meer, wel zijn er nog verbrekingen geweest die niet uit het netwerk komen. De laatste verbreking die ik nu zie is van de 5e, maar ik kan niet zien wat de oorzaak van die verbreking was.

Achteraf is het moeilijk te beoordelen wat het precies is, in zo’n geval is het vaak het beste om ons te bellen op het moment dat de verbinding verbroken is. Er kan op dat moment direct met je meegekeken worden wat de verbinding aan het doen is (of juist niet aan het doen is). Zou je dat bij de volgende verbreking kunnen doen?

Ga ik doen moet wel zeggen dat het inderdaad nu weer enige tijd stabiel is .