Skip to main content

Ik vroeg mij af wat de oorzaak kan zijn dat mijn experiabox soms ‘uitvalt’. Gisteravond gaf deze ook ineens 2 keer een rood lampje en viel het internet uit. Op dat moment werd er niks geks gedaan of iets nieuws aangezet. 

Het gebeurt wel vaker dat het modem op rood springt en geen internet geeft. Ik heb redelijk wat zaken achter mijn modem staan, maar omdat het uitvallen niet bij een specifieke gebeurtenis is, heeft het geen zin om alles los te halen. Wat kunnen mogelijke oorzaken zijn van het uitvallen?

Een rood lampje geeft vaak een storing aan tussen de centrale en het modem.  Bel 0800-0402 voor snel resultaat. Vaak is er een monteur nodig.


Hoi @Bega . Welkom op het forum.

Kun jij je profiel aanvullen? Dan kan ik de lijn even doormeten. Geef je mij een seintje als je dat gedaan hebt?


Hoi @Erwin_ ,

Sorry voor de late reactie. Als het goed is heb ik mijn profiel aangevuld. 

 


Ik zie inderdaad wat verbrekingen.  Ik wil je het volgende adviseren:

Maak het glasvezel kastje 30 seconden spanningsloos (stekker er even uit).  

Reset daarna de experiabox ( portforwards gaan verloren! )  Check ondertussen ook even of alle kabeltjes goed vastgeklikt zitten en geen beschadigingen of knikjes vertonen.

Mocht het probleem na al deze acties nog steeds ontstaan, wil ik dat graag weten. 


Ik zal dit straks eens proberen. Ik ga binnenkort ook even de kabel van het glasvezelkastje naar de modem vervangen. Ik heb toch nog kabel en stekkertjes liggen.

 

Mocht het daarna nog steeds storingen geven, dan laat ik het weten.


@Erwin_ ,

 

Ik heb ondertussen een keer een reset uitgevoerd en de utp kabel vervangen. Kun je binnenkort nog eens doormeten of je afwijkingen ziet?

 

Lou


@Bega : je verbinding is nu anderhalve dag online zonder onderbreking:

Tijd modem online (s) :

1 dag 13 uur 36 minuten 36 seconden


@Erwin_ ,

Zojuist tijdens een van mijn vergaderingen viel de modem weer op rood. Enig idee wat daar dan de oorzaak van kan zijn?

 

Lou

 


@Bega Ik probeer je te bellen. Ben je bereikbaar?


@Erwin_ 

Nu wel. Zat nog in overleg.

 


@Bega Leuk je even te spreken.

-FTU/NT is herstart. 

-Experiabox (v10a) is gereset.

-Kabeltje tussen FTU en modem is vervangen. 

-Geen andere apparatuur in netwerk dat een DHCP conflict kan geven. 

 

Na aanleiding van dit lijstje heb ik  je een nieuwe router gestuurd.  Laten we eens kijken of we daarmee het probleem verhelpen.

Mocht het probleem blijven, laat het mij weten!