Skip to main content

Om mijn eigen FritzBox 5590 (XGS-PON) rechtstreeks met eigen patchcover te kunnen laten werken, moet mijn modem worden geregistreerd d.m.v. ‘vrije ONT keuze’.

Het serienummer van het modem wordt gevraagd. Dat is een nummer dat er uitziet als p878.000.858.30.981 maar dat wordt niet als een geldig serienummer gezien (rood uitroepteken). De 5590 heeft ook een modem-ID AVMG 782E 1FCE (serienummers zijn niet de werkelijke serienummers uiteraard).

 

Ook dat wordt niet geaccepteerd (rood uitroepteken); uiteraard geprobeerd zonder puntjes en spaties en zelfs het serienummer van de SFP+-module maar hetzelfde resultaat. Geen geldig serienummer. Iemand enig idee wat ik fout doe?

 

Als ik overigens de FritzBox aansluit via de eigen patchcover en glasvezelkabel, dan krijg ik keurig te zien dat er een technische verbinding is en dat “internet verbinding wordt opgebouwd”. Ik neem aan dat dit te maken heeft met het feit dat mijn modem nog niet is geregistreerd bij KPN. 

Als klonen had gekund had ik dat allang gedaan. Maar dit is echt niet mogelijk bij de kpn!

 

Die conclusie heb ik inmiddels ook getrokken.

Ik word (hopelijk vandaag) gebeld door KPN om het serienummer nogmaals te bevestigen en de schakelaar om te laten zetten. 

 


@GercovdBoon Maar je weet het niet hoe de wachtwoorden van de ONT zijn. Bij Nokia-ONT kan je uitlezen met shell commands

  • eqsn get
  • pon_passwd get
  • register_id get
     

Allen,

 

Ik ben vanmiddag gebeld door kpn om de 5590 te activeren binnen het kpn-netwerk. 

Binnen 10 minuten was het geregeld allemaal en het modem werkte na een eerste 'handshake’ vrijwel direct.

Dank allemaal voor jullie hulp en adviezen. 


Reageer