Skip to main content

Ik heb meerdere malen de kpn box gereset (fabrieksreset). De eerste 5 minuten gaat het goed maar 5 minuten na reset zijn de oude instellingen weer terug. De standaard wifi naam veranderd weer naar deĀ eigen ingestelde naam.

wij kunnen geen verbinding maken met het netwerk want het wachtwoord is zoek.

we kunnen hem nu dus ook niet veranderen want we kunnen niet bij de instellingen van de modem

Klopt, dat is het verschil tussen een fabrieksreset met het paperclipje en een gewone reset met het knopje.Ā 


Het gaat ook om een fabrieksreset, zal het even aanpassen in mijn vraagĀ 


HalloĀ @nikmiddelmanĀ 

Ā 

Die WiFi gegevens worden i.d.d. weer teruggezet vanuit de KPN server (ook na een fabrieksreset), de rest van de instellingen zijn wel allemaal gereset dus ook het admin account en wachtwoord waarmee je moet inloggen, dat wachtwoord is dan weer het standaard wachtwoord wat op de sticker achterop het modem staat.

Ā 

Of lukt het daarmee niet om in te loggen?

Welke melding krijg je dan?

Soms werkt inloggen trouwens wel via 1 van deze links of met een andere webbrowser:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/

Ā 

https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/


Hallo @GeSpĀ 

Ā 

ik ben dus zelf ook niet verbonden met het wifi, en mijn vriendin ook niet. Hierdoor kan ik niet bij de modem login.


Hallo @nikmiddelmanĀ 

Ā 

Heb je geen PC of laptop die je tijdelijk even bekabeld kan aansluiten?

Andere optie die heel misschien werkt:

Je kan het modem loskoppelen van internet en dan een reset doen, inloggen via de originele WiFi gegevens en dan de WiFi gegevens wijzigen in je modem maar ik ben bang dat zodra je hem weer aansluit de gegevens weer overschreven worden.


Hallo @GeSpĀ 

momenteel niet, ik kan dit eventueel wel even gaan proberen inderdaad!


Uiteindelijk is het nu gelukt doormiddel van de service tool van kpn!

Ā 

bedankt voor jullie antwoorden en hulp.


Fijn dat het weer werkt, maar ik vraag me af hoe dat kan, voor zover ik terug kan vinden op het forum werkt die tool alleen als je verbonden bent met je thuisnetwerk.

Je was op dat moment verbonden via mobiel internet?


Dat klopt! Ik was verbonden via 5G heel vreemd dan. Maar voor mij werkt het nu. Kom alleen niet in de modem inlog want daar is het wachtwoord nog wel van onbekend. Maar die kan ik ontravelen. Maar morgen weer een dag šŸ˜‚


Hoi @nikmiddelmanĀ en welkom hier op ons forum!

Leuk om te zien dat de community je al verder op weg heeft geholpen en dat het inmiddels is gelukt. Wat @GeSpĀ aangeeft, klopt helemaal trouwens; om gebruik te kunnen maken van de servicetool dienĀ je verbonden te zijn met je eigen netwerk. Dat dit met een 5G verbinding is gelukt, bevreemdt me dan ook. Dat ga ik hier dan ook nog even in de groep gooien! Is het inmiddels ook gelukt om in te loggen op het modem?