Skip to main content

Beste,

 

Ik heb al enige tijd een rood lampje branden op mijn Expedia box v10a. Wat ik ook doe dat lampje gaat steeds weer branden.

Ook valt geregeld de wifi weg.

Wat nu te doen?

Constant rood? Dan doet ie niks nee. Wifi heb je dan ook niks aan.

Gaat het om een glasvezel of koperverbinding?


Lampje is constant rood.

WiFi heb ik wel, maar valt geregeld weg.

Glasvezel verbinding


Welke lampjes branden er op de glasvezelaansluiting?


Power 

Glas en ethernet die flikkeren

 

 


Dat lijkt goed. Modem al een een goede reset gegeven? (Pinnetje achterop ingedrukt houden tot je klik hoort)


Kan ik nog wel eens proberen.


Vandaag reset gedaan. Het lampje brand inmiddels al weer rood🤨


Heb je de mogelijkheid om een nieuwe ethernetkabel ertussen te zetten?

Neem wel cat5E of cat6(A),Andere versies kan je beter niet nemen.

De glasvezelkast kan je ook 3 minuten stroomloos maken.


Hoi @Noort5 . Ik heb je verbinding eens doorgemeten en kan er, los van 2 verbrekingen vandaag, niks geks aan vinden.

Hoe heet dat lampje dat telkens rood gaat branden? Wat staat er bij? 


Hoi @Noort5 . Ik heb je verbinding eens doorgemeten en kan er, los van 2 verbrekingen vandaag, niks geks aan vinden.

Hoe heet dat lampje dat telkens rood gaat branden? Wat staat er bij? 

 

V10a toch? Heeft maar 1 lampje voorop 😄

 


@Erwin_ mijn modem heeft maar 1 lampje voorop . V10a


Oef. Haha. My bad. In je profiel staat een v9 en ik heb hier niet goed gelezen :-(

@Noort5 : Kan ik jou volgende week even bellen?

 


@Erwin_  ja dat kan. Dan graag op dinsdag


Ik zet je voor dinsdagochtend in mijn agenda. Exacte tijd weet ik nog niet in verband met vergaderingen. 


@Erwin_ ik wacht je telefoontje af


@Erwin_  ik dacht dat ik vandaag gebeld zou worden!🤔


Duizendmaal excuses, @Noort5 .  Ik had gisteren een privé situatie waardoor ik niet heb kunnen werken.

Ik wil het uiteraard goedmaken.  Ik kan je vandaag terugbellen als dat kan. En anders kan het zaterdagochtend. 

 


@Erwin_  je kan me vanaf 13.00u bellen


Ik zit nog even in een overleg en zal je straks bellen!


@Erwin_ ja is goed


Leuk je gesproken te hebben. Jouw v10a is gereset en is correct aangesloten. Het merkwaardige is dat de verbinding op alle verschillende apparaten tegelijk wegvalt.

Dat duidt op een issue van de v10a aangezien de toevoer van het signaal wel stabiel is.  We hebben een omruil in het systeem gezet. Morgen kun jij een nieuw modem oppikken. Laat je weten of dat de oplossing was?


@Erwin_ ik heb nog 2 zwarte experia wifi(de oude zeg maar) liggen. Die heb ik nooit aangesloten gehad. Nu met de wissel heb ik experiabox 12 gekregen en is de wifi in huis nog niet overal even goed. Kan ik de experia wifi hier ook  draadloos op aansluiten?


Hoi @Noort5 . Die ‘oude’ versterkers moeten met een kabel aangesloten worden. Loopt er een kabel naar je tv? Dan zou je die kunnen gebruiken want je kunt daarna weer doorlussen naar je tv.

Deze versterkers werken samen met de box12.  Mocht je ze gaan aansluiten moeten ze gereset worden zodat ze de juiste firmware binnenhalen. Dit kan even duren. 

Mocht het niet lukken of je hebt meer informatie nodig, laat het weten.