Skip to main content

Ik kwam gisteren thuis en zag in de loop van de avond,  het lampje van “Services” rood branden op mijn Experiabox V10.

Ik heb hem toen gereset, dat werkte niet, uit en weer aangezet, ook geen effect.

Vervolgens heb ik hem terug gezet naar de fabrieksinstellingen, dit lostte ook niets op.

Uiteindelijk de voeding eruit getrokken en een half uur gewacht.

Toen hij daarna weer opgestart was, brandde het lampje wederom rood.

Vreemd genoeg werkt alles gewoon, alleen kan ik met de vaste lijn niet naar buiten bellen, wel gebeld worden.

Ik ben benieuwd of het kwaad kan en waar het aan ligt.

 

Hallo @Robert Visser ,

Zitten alle kabels goed vast? 
 

Je hebt verder alles al uitgeprobeerd, lees ik. Mijn advies is om te bellen naar 0800-0402. De kans is aanwezig dat ze jou een nieuw modem gaan opsturen. 


Dank voor je reactie, Noordzee. Ik heb ook alle kabels nagekeken en die zijn allemaal in orde. Ik wacht even hier af, want ben weer een paar dagen weg.

Overigens loopt mijn aansluiting via koper.


Ik merk zojuist dat mijn downloadsnelheid ook gehalveerd is.


Hey @Robert Visser ,

Heb je toevallig pairbonding?

Dat herken je aan zo'n Y-kabel:

 


Hey Martijn,

Nee, ik heb één poort naar een TV ontvanger van KPN in de woonkamer en één naar een switch voor nog zo’n ontvanger in de werkkamer, waar ook mijn vaste PC op is aangesloten.

Verder nog één aansluiting naar een derde ontvanger voor de TV in de slaapkamer.

Ze zitten alledrie op een aparte aansluiting van de Experiabox.

De telefoonlijn gaat naar mijn vaste telefoon in de woonkamer.


Hallo @Robert Visser staat je telefoonnummer nog wel actief in je modem?

Zo nee, dan even mobiel bellen met 0800 0402, 24/7 bereikbaar voor storingen.

Succes.

 


Hoi Wijsgeer, dank.

Ja dat heb ik gecontroleerd, ik kan wel gebeld worden maar niet uitbellen.

Hij staat “Actief".

Ik ga idd bellen, maar ik ben zometeen ongeveer een week weg voor mijn werk elders.

Dus moet ik even mee wachten.


Hoi @Robert Visser ,

Er gaat ook een DSL kabel jouw modem in.Kan je daar een foto van plaatsen?


Hoi @Robert Visser ,

Er gaat ook een DSL kabel jouw modem in.Kan je daar een foto van plaatsen?

Hallo @martijn197108 die vraag is niet aan de orde, want alle diensten werken bij @Robert Visser , behalve de telefoon, zo schrijft hij.

 


Ik merk zojuist dat mijn downloadsnelheid ook gehalveerd is.

Hoi @JanD ,

Ook de snelheid is gehalveerd bij @Robert Visser .


Mogelijk, als een moderator dit leest, kan mijn aansluiting op afstand doorgemeten worden.

Ik weet niet of dat kan, ik probeer het maar :)

De "storing” is spontaan ontstaan.

Misschien is er in de straat iets misgegaan, want ze zijn in de buurt bezig met de aanleg van glasvezel.


Helemaal geen antwoord, vind ik best weinig, ik ben over 1,5 week weer thuis, maar misschien is het voor die tijd mogelijk dat mijn lijn wordt doorgemeten ?


Goedemorgen @Robert Visser en bedankt voor jouw bericht!

Ik ben meteen eens je verbinding door gaan meten maar ik krijg op dit moment geen contact met het modem, het lijkt erop dat de hele verbinding er momenteel uit ligt :(

Wanneer ben jij weer thuis?


Hoi Jan, dank je wel voor de moeite. Als alles meezit, ben ik vrijdag over een week thuis voor iets meer dan een week ongeveer. Ik kan geen datum kijken nu, want ik zit op foon. Komende week ben ik er nog niet, maar in die week vanaf donderdag avond wel als alles goed gaat. 


Ik heb inmiddels gekeken en ik denk dat ik er weer ben op 18 of 19 mei. Ik laat het je weten. 


Goedemiddag JanZ,

Ik ben definitief thuis van zaterdag 13 mei tot en met zaterdag 20 mei as.


Goedemiddag JanZ,

Ik ben definitief thuis van zaterdag 13 mei tot en met zaterdag 20 mei as.

Bedankt voor de terugkoppeling @Robert Visser!

Ik heb eigenlijk 2 opties en voordat ik actie onderneem, wil ik dit ook even aan jou voorleggen;

ik kan een monteur aansturen omdat de verbinding er op dit moment nog steeds uitligt. Dat kan in de periode dat je weer thuis bent, dat komt goed. Wat ik ook niet uit kan sluiten, is dat het modem defect is en dat deze moet worden vervangen. Ik kan er dus ook voor zorgen dat er een nieuw modem voor je klaarligt op een servicepunt bij jou in de buurt. Heb jij hierin ook een voorkeur?


Goedemiddag @JanZ_ ,

De storing is spontaan ontstaan, dus ik denk ook dat het modem defect is.

Helemaal omdat het eerst nog redelijk werkte (TV en Computerverbinding deden het nog) en nu krijg jij er geen verbinding mee.

Ik denk dat hij langzaam beetje bij beetje kapot is gegaan.

Ik denk zelf dat een nieuw modem de beste optie is.

Ik hoop dat het daarmee opgelost is.

Alvast bedankt voor de moeite.


Goedemiddag @JanZ_ ,

De storing is spontaan ontstaan, dus ik denk ook dat het modem defect is.

Helemaal omdat het eerst nog redelijk werkte (TV en Computerverbinding deden het nog) en nu krijg jij er geen verbinding mee.

Ik denk dat hij langzaam beetje bij beetje kapot is gegaan.

Ik denk zelf dat een nieuw modem de beste optie is.

Ik hoop dat het daarmee opgelost is.

Alvast bedankt voor de moeite.

Ook mijn eerste vermoeden hoor @Robert Visser.

Ik heb dit meteen voor je in gang gezet; het nieuwe modem zal morgen al voor je klaarliggen en blijft daar een week liggen. Ervan uitgaande dat je op 13 mei weer in Nederland bent, verwacht ik dat dit goed moet komen. Je krijgt nog een sms bericht met verdere informatie (over het servicepunt waar je het nieuwe modem op kunt halen).


Dank je wel @JanZ_ 

Ik heb de sms/mails inmiddels binnen.

Ik ga er zaterdag direct achteraan, ik laat het je weten.

Nogmaals dank voor de superservice en alle moeite.


Dank je wel @JanZ_ 

Ik heb de sms/mails inmiddels binnen.

Ik ga er zaterdag direct achteraan, ik laat het je weten.

Nogmaals dank voor de superservice en alle moeite.

Graag gedaan, geen enkel probleem @Robert Visser en ik hoor uiteraard graag of het nieuwe modem je probleem verhelpt, Ik verwacht het eigenlijk wel maar zo niet, laat het me dan vooral weten want dan zal er toch een monteur aan te pas moeten komen ben ik bang. In dat geval is bellen het snelste (0800 0402 en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken; zij kunnen je verbinding vanuit daar ook doormeten en, indien nodig, op basis daarvan een monteur aansturen). 


Hallo, @JanZ_ ,

Ik heb de nieuwe modem aangesloten maar ook bij deze brandt het services lampje rood.
Ik heb één van de QR codes, uit de handleiding, gescand en aan de hand daarvan de test uitgevoerd.

Na het eerste deel kwam naar voren dat de aansluiting goed is, maar het probleem in mijn netwerk zit.
Na de tweede test stond op het scherm dat er geen verbinding met mijn aansluiting gemaakt kon worden.
Ik heb daarop alles nagelopen, de kabels zijn allemaal redelijk nieuw en alles bleek goed te zitten.

Hierna heb ik alle kabels uit het modem verwijderd en een fabrieksherstel uitgevoerd, dus zonder kabels, alleen de verbinding met het aansluitpunt zat er uiteraard wel in.

Na de herstart brandde het services lampje wederom rood.

Ik heb toen alles weer aangesloten en net als eerst werkt mijn vaste telefoon niet (uitbellen) en de downloadsnelheid is gehalveerd, maar verder werkt alles gewoon wel.

Ik heb nog niet gebeld voor een monteur, ik wilde jou dit eerst laten weten.

(Ik wil je een privé bericht sturen, wat hier betrekking op kan hebben, maar weet niet hoe dat moet.)


Hallo, @JanZ_ ,

Ik heb de nieuwe modem aangesloten maar ook bij deze brandt het services lampje rood.
Ik heb één van de QR codes, uit de handleiding, gescand en aan de hand daarvan de test uitgevoerd.

Na het eerste deel kwam naar voren dat de aansluiting goed is, maar het probleem in mijn netwerk zit.
Na de tweede test stond op het scherm dat er geen verbinding met mijn aansluiting gemaakt kon worden.
Ik heb daarop alles nagelopen, de kabels zijn allemaal redelijk nieuw en alles bleek goed te zitten.

Hierna heb ik alle kabels uit het modem verwijderd en een fabrieksherstel uitgevoerd, dus zonder kabels, alleen de verbinding met het aansluitpunt zat er uiteraard wel in.

Na de herstart brandde het services lampje wederom rood.

Ik heb toen alles weer aangesloten en net als eerst werkt mijn vaste telefoon niet (uitbellen) en de downloadsnelheid is gehalveerd, maar verder werkt alles gewoon wel.

Ik heb nog niet gebeld voor een monteur, ik wilde jou dit eerst laten weten.

(Ik wil je een privé bericht sturen, wat hier betrekking op kan hebben, maar weet niet hoe dat moet.)

Hoi @Robert Visser, ik heb je PB ook ontvangen hoor en zal daar zo ook op reageren.

Ik heb voor aanstaande woensdag (17 mei) een monteur in kunnen plannen tussen 8.00 en 12.00 in de ochtend. Mocht dat niet schikken, bel dan even met 0800 0402 om deze afspraak te verzetten!


Goedemiddag @JanZ_ 

Dank je wel voor je reactie en het regelen van een monteur.

Ik laat je zeker weten hoe het afgelopen is.

Nog een fijne dag.


Hallo @JanZ_ 

De monteur is inmiddels geweest en de fout bleek te zitten in een verdeelkast in de wijk.

Na een paar uur werk heeft hij het opgelost en alles werkt weer prima.

Dank je wel, ook alle anderen bedankt voor de reacties.