Skip to main content

De V12 router reboot spontaan meerdere kleren per dag.

Dit is ook terug te vinden in de log gegevens

Vanmorgen binnen twee uur al zeker 4 maal een reboot.

Dit is zeer vervelend. Zeker in verband met thuis werken.

Uittreksel log:

Date/Time Severity Module Message
04.04.2022 09:23:47 Info SYS TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed
04.04.2022 09:23:44 Info SYS TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed
04.04.2022 09:04:54 Info SYS TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed
04.04.2022 09:04:50 Info SYS TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed
04.04.2022 08:18:50 Info SYS TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed
04.04.2022 08:18:47 Info SYS TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

 

Hoi @alwiecom . Ik zie op 3-4 en 4-4 een behoorlijke flipperkast aan verbrekingen. Maar daarna lijkt de lijn stabiel. Is dat ook jouw ervaring?


Hoi Erwin,

Belangrijk: Het lijkt nu opgelost te zijn. Heb nu sinds 04-04 savonds geen probleem meer.

Ja, dat is ook mijn ervaring.
Vanaf zondag 03-04 zijn er problemen. De router reboot bijna ieder uur.
Is 04-04 met veel pijn en moeite opgelost.
Helaas wordt mee denken door de helpdesk niet op prijs gesteld.
Ik heb maandag rond 16:20 met de helpdesk gebeld. (Ruim 53 minuten met de helpdesk in de weer geweest).
Volgens de helpdesk lag het euvel aan de twee kpn experia wifi extenders (Type zwart vierkant).
Omdat het WPS lampje niet aan was, geeft dat een dat de twee extenders niet goed zouden functioneren. een aantal keren opnieuw starten van extenders en router wordt door de helpdesk geconstateerd dat de fout intern ergens ligt. Ze adviseren om een monteur á 60 euro per uur te sturen.
Dit advies heb ik niet overgenomen.
Na veel meningsverschillen (ik hoop dat dit op dat dit gesprek opgenomen is) is het gesprek door de helpdesk beëindigt.
Jammer van de slechte technische kennis van deze helpdesk medewerker. Hij was wel aardig maar wat ik dacht deed er niet toe. Ze stonden niet eens open om de log meldingen van de router te bespreken. Volgens mij hadden we dan het probleem sneller gevonden.

De oplossing was de router terug te brengen naar de fabrieksinstelling.
Daarna moest ik wel al mijn eigen instellingen: fixed ip en port forwarding aan brengen.
Ook wel jammer dat ik in de V12 geen mogelijkheid zie om de settingen op te slaan wat wel mogelijk was in mijn voorgaande router.

Ondanks deze minder goede ervaring met de helpdesk blijf ik alsnog een tevreden KPN klant.
Eén slechte ervaring is is voor mij geen reden om de andere positieve punten te overschaduwen. 




 


Jammer dat de interactie niet is opgezocht, @alwiecom .  Als ik die verbrekingen zo zie zou ik het in ieder geval zelf niet in jouw extenders hebben gezocht maar achteraf gezien heb ik misschien makkelijk praten.

Mocht er weer iets zijn, kun je ook hier bij mij terecht.Â