Skip to main content

Wanneer ik probeer om wireless instellingen van de Sagemcom Box 12 aan te passen krijg ik de melding “please change the default value for SSID and the Security Key”. Maar als ik die probeer te veranderen worden de wijzigingen niet opgeslagen.

 

Is hier een oplossing voor?

 

Hardware Version 1.0
Software Version SGEJ1000060E
Bootloader 0.96.30-sec
GUI Version 5.48.11

Hallo @Crike 

 

Wijzig je wel beide?

Helemaal rechts onderaan zit een Apply knop, heb je daar ook op geklikt?


Ja, allebei aangepast. Wanneer ik dan op de knop druk wordt die grijs maar er gebeurt niets.


Wat bedoel je met er gebeurt niets, wijzigt de SSID naam en de Key daarna weer terug?

Als die knop grijs wordt zijn normaal de wijzigingen op dat moment verwerkt of blijf je daarna een melding krijgen dat je het moet veranderen?


Bedankt voor het meedenken. Tweede poging succesvol.

Het werkte aanvankelijk niet: wanneer ik de SSID en het wachtwoord veranderde en daarna de Apply knop drukte, dan werd de knop grijs en gebeurde er niets.

Achteraf lijkt het erop dat er iets niet goed ging, of dat een SSID van alleen nummers niet is toegestaan, want toen ik het een andere SSID en wachtwoord invoerde en de Apply knop drukte, kreeg ik een venster die vroeg of ik zeker was met een Cancel en Continue knop. Na de Continue knop te hebben gedrukt verscheen de tekst Sagemcom Please wait... Na een paar minuten was de modem klaar en waren de nieuwe SSID en het nieuwe wachtwoord opgeslagen, en het gezeur over het veranderen ervan afgelopen.

Oh, als je daarna het SSID weer teruggezet naar het oorspronkelijke KPN SSID komt de melding terug, met het verzoek om de SSID en wachtwoord te veranderen.