Skip to main content
Vraag

Serienummer aanpassen van nieuwe FRITZ!Box in service tool lukt niet

• December 30, 2025
  • 7 reacties
  • 49 keer bekeken

Ik gebruikte tot nu toe mijn eigen FritzBox-modem met een SFP+ XGS-PON-module. Vandaag heb ik een nieuwe modem ontvangen en ik moet het serienummer wijzigen, maar de Service Tool biedt me geen optie om dit te doen..

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 30, 2025

Je wilt dus terug naar de standaard installatie, KPN-ONT<--->LAN-kabel<--->KPN router.

Begrijp ik dat goed ​@Hotteterre ?

Het snelste is even bellen via 0800 0402.

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 30, 2025

Nee, ik wil de Fritzbox 5590 XGS-modem vervangen door de Fritzbox 5690 XGS-PON. Er is geen aparte ONT-box.De glasvezelkabel is rechtstreeks op de modem aangesloten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 30, 2025

Wat is het verschil tussen de 2 routers? ​@Hotteterre 

En wat verandert er dan ten opzichte van de oude situatie?

Je maakt dus geen gebruik van de XGS-PON-kast die over de FTU is aangesloten?

Even  buiten deze interessante discussie om, gewoon even eerder genoemd nummer bellen.

Dat kan nog tot 17u00

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 30, 2025

Alleen het serienummer van de modem is anders. Voor de rest is de fysieke verbinding hetzelfde. Ik heb al twee keer gebeld en beide medewerkers vroegen me om een ​​bericht in dit forum te plaatsen. Ik voel me net een pingpongbal.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 30, 2025

Met de oude modem kreeg ik een telefoontje van de technische ondersteuning van KPN. De medewerker vroeg me het serienummer door te geven, waarna het vervangen werd. Binnen 15 minuten werkte alles weer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 30, 2025

Screenshot met melding van  huidige serienummer:

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 30, 2025

Beste ​@Hotteterre probeer het eens via Facebook, X, Instagram of het terugbelverzoek, zie link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Dit forum is geen helpdesk van KPN en kan je dus helaas ook niet verder helpen.

Succes.

Laat s.v.p.  de (goede) afloop even weten.