Skip to main content

Ik ben bezig shelly dimmers opnieuw toe te voegen aan wifi netwerk. Buiten het gepuzzel om deze op 2GHZ  wifite kunnen zetten, is het bijna met allen gelukt. Eentje dus niet.

IPadres is via browser te bereiken. Ik kan daar bij instellingen netwerk controleren (staat goed) en static IP adres aan of uitzetten. Maar in client lijst in modem komt deze device en het IPadres niet tegen. Heb Gecheckt met wel of  niet static IPadres in de app/webbrouwser maar nooit te zien onder modem.

in app toevoegen device lukt niet,  Ik kan de lamp wel aan/uitzetten via de browser.

Hoe kan het dat een device wel in browser te bereiken en te bewerken is maar niet zichtbaar is in modem?

Heb je misschien een extra router in het netwerk? 

Waar begint het ip mee? Met "192.168.2."?

Heb je hem al eens gereset naar fabrieksinstellingen? Dat kan in de webinterface van de shelly volgens mij…

Firmware geupdate?

Die van mij zit gewoon op het hoofdnetwerk van de Experia WiFi. Dus 2,4 en 5 Ghz. Nooit problemen mee gehad.


Geen extra router. En firmware lijkt ook in orde. want in browser openen en controle meldt dat nieuwste firmware er op staat.

na tig keer resetten zit hij er nu in. Zucht.

 

/frustratiemodus aan. Ik had ruimt 4 jaar geen problemen. Sinds juni niet meer thuis geweest en vanaf moment van thuiskomen, nu 3 weken geleden, problemen. Smart dimmers die het niet meer doen. Internet soms super super traag. Modem niet te bereiken of ik krijg niet alle devices on client list. Of er staat geen IP adres maar wel bereikbaar rechtstreeks. Interactieve tv live kijken is drama, steeds onderbreking paar seconden. Dus alleen maar uitgesteld kijken.

Omdat KPN niet kon meekijken in modem (…..) moest ik harde reset uitvoeren. Daarna een lijdensweg. Vele vele uren mee bezig en als ik er niet mee bezig ben, dan pieker ik wel waarom iets niet goed gaat.

In in de shelly app staan steeds lampen op offline. niet te bedienen. en dan zomaar weer online. Geen touw aan vast te knopen.

En volgens KPN staat alles prima. zucht. Het wordt steeds noodzakelijker meer kennis te hebben om je huis smart te maken. Kunnen “ze” het niet eenvoudiger maken ipv verwijzen naar de andere partij? KPN verwijst naar Shelly, Shelly helpdesk verwijst naar KPN, KPN verwijst naar NLZiet en NLZiet verwijst naar KPN. enz enz /frustratiemodus uit


Hi @Schorpioentje, ik kan het me goed voorstellen dat dit frustrerend is. Ik herken dit probleem ook als ik langer van huis weg ben, bij mij gaat het dan om de smartlampen zelf en de app waarmee ik ze beheer die mij uitlogt als ik het een tijdje niet heb gebruikt. Dit probleem komt dan niet voor bij dagelijks gebruik. 

Ik ben wel blij om te lezen dat de laatste nu ook zichtbaar is. 


Reageer