Skip to main content

Ik heb precies hetzelfde. Sinds mij v12 modem heb ik problemen met het starten van apps op alle mobieltjes thuis (Android) en ook op mijn smarttv LG WebOs. Apps zoals Netflix, NLziet, F1TV, Videoland starten heeeel erg traag of niet eens. Dit issue heb ik via WIFI en LAN. Heb een glasvezel verbinding van 1gb/s en een speedtest geeft hele hoge snelheden. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Admin: Eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Hoi @Zalamann . Welkom op het forum.

Dit is een merkwaardig issue.  De snelheid is dus prima maar alles start langzaam op?  Heb je die box12 al een reset gegeven?

Is er verder nog iets aangesloten op de die box12? Versterkers o.i.d.? 


Hoi Erwin het is inderdaad merkwaardig, de snelheid is prima maar het lijkt of er bepaalde zaken geblokkeerd/vertraagd worden (voornamelijk vanuit die apps dus). Ik heb de box12 al 2x een harde reset gegeven met een paperclip. Daarnaast krijg ik ook voortdurend issues wanneer ik wil inloggen in de webgui van de modem, ik weet zeker dat ik het juiste password gebruik. KPN tv werkt trouwens ook prima. Naast mijn TV, TV box en PC heb ik ook nog een aantal Unify AP's aan de modem gekoppeld. Wifi werkt ook goed, maar geeft net als LAN problemen met starten van de apps. De stroom tijdelijk loskoppelen van de Glasvezelbox lijkt het issue wel op te lossen. Gr Mark


Deze gebruikers lijken precies hetzelfde te ervaren: https://forum.kpn.com/internet-9/slecht-ladende-apps-via-de-kpn-huisaansluiting-584866


Hoi Erwin het is inderdaad merkwaardig, de snelheid is prima maar het lijkt of er bepaalde zaken geblokkeerd/vertraagd worden (voornamelijk vanuit die apps dus). Ik heb de box12 al 2x een harde reset gegeven met een paperclip. Daarnaast krijg ik ook voortdurend issues wanneer ik wil inloggen in de webgui van de modem, ik weet zeker dat ik het juiste password gebruik. KPN tv werkt trouwens ook prima. Naast mijn TV, TV box en PC heb ik ook nog een aantal Unify AP's aan de modem gekoppeld. Wifi werkt ook goed, maar geeft net als LAN problemen met starten van de apps. De stroom tijdelijk loskoppelen van de Glasvezelbox lijkt het issue wel op te lossen. Gr Mark

Dat van het inloggen is (helaas) bekend, @Zalamann . Dat gaat niet altijd even makkelijk. 

Met betrekking tot die trage apps. Je hebt niet toevallig ooit voor een custom DNS gekozen? Of een VPN aanstaan?Â