Skip to main content

Update van de modem. Sindsdien valt internet op mijn telefoon telkens weg. Alle mogelijkheden van resetten door mijzelf en door KPN ten spijt. Telefoon opnieuw opgestart, wifi vergetenĀ en weer ingesteld....helaas.

Wat nu?????

Welkom op de community @PhoebeAnn, hoewel de aanleiding minder leuk isĀ šŸ˜•

Ik heb een aantal vragen voor je:

• Welk modem heb je in gebruik?
  • Je hebt het over mogelijkheden om te resetten, bedoel je daarmee dat je modem volledig terug is gezet naar de fabrieksinstellingen en dat dit geen verschil maakt?
  • Gaat het alleen om de wifi op je telefoon en blijft het op andere apparaten wĆ©l goed?
  • Merk je een verschil als je een helemaal nieuwe netwerknaam aanmaakt Ć³f je wifikanaal wijzigt via de servicetools die benoemd worden in het volgende artikel?

Ā 

Ik heb een genexis modem en een

EXPERIA BOX V10 router.

Ā 

Deze week een mededeling dat de modem 's nachts zou worden geupdate.

Daarna ontstond het genoemde probleem. Van alles geprobeerd. Via mijnKPNapp gechat en werd door KPN doorgemeten. Nadat ik eventueel verbonden apparaten zoveel mogelijk eruit heb gehaald, heeft KPN volgens mij iets gereset. Helaas geen oplossing. Daarna een paar keer modem/router 60 sec van het net af en daarna opnieuw aangezet. Telefoon opnieuw opgestart, wifi verwijderd en daarna opnieuw verbonden. Dus volgens mij niets naar fabriekinstellingen teruggebracht (ik zelf zou niet durven, heb geen kennis over dergelijke handelingen).

Ā 

Het probleem lijkt zich alleen voor te doen op mijn telefoon en niet op de andere apparaten.Ā 

Ā 

Nieuwe netwerknamen of wijzigingen invoeren gaat mij vwb mijn kennis te ver. Dat heb ik dus niet gedaan.

Wij gebruiken een FritzBox repeater op de eerste verdieping. Dit met name voor onze zonnepanelen.Ā 

Nu ontdekt dat wanneer de repeater uitĀ  het stopcontact wordt gehaald het probleem opgelost lijkt. Maar dat isĀ voor ons dus helemaal niet handig.Ā 

Het vielĀ mij op dat in deze community er ruim een jaar geleden bij anderen precies hetzelfde is gebeurd na update van de modem.Ā 

We zijn op dit moment aan het beraden om toch maar over te stappen op een andere provider. Jammer KPN... we waren aanvankelijk best wel tevreden.Ā 

Hoe zit het precies met die repeater @PhoebeAnn? Als je die loskoppelt, dan werkt het internet op je telefoon wĆ©l goed bij alle apps? Wat voor merk en type telefoon heb jij, en welke merk en types telefoon zijn er verder in huis? (waar dus geen problemen op ervaren worden?) Ik vraag dit niet om het ā€˜af te schuivenā€™ op jouw telefoon, maar puur omdat ik benieuwd ben wat het verschil kan verklaren en waarom alleen jouw telefoon gevoelig lijkt te zijn voor het gecombineerde signaal van je V10 en de repeater. Het is me nog niet helemaal duidelijk wat hier precies mis gaat en welke weg me moeten bewandelen om dit opgelost te krijgen.Ā 

Het is me niet opgevallen dat uitval bij (alleen) bepaalde apps gebeurt, het valt gewoon uit, terwijl er nog steeds verbinding is met de WiFi. Ik heb een Samsung A54, de anderen hebben allemaal ook een SamsungĀ  mart dan een andere versie. Mijn dochter met ook een A54 heeft dezelfde problemen als ze bij ons is. De winkel waar ik te telefoon heb gekocht is langs geweest en geconstateerd dat het niet aan de telefoonĀ ligt, maar aan de router die een nieuwe update heeft gekregen. Wat hij uitlegde, kon ik volgen, maar vraag me niet om het hier uit te leggen (de A54 zou gevoeliger zijn voor signalen oid).Ā Hij gaf aan dat hij meerdere mensen heeft gehad die hetzelfde probleem hadden. Ergens anders heb ik in de commumity een topic, die reeds gesloten is,Ā  gelezen dat een (tijdelijke) oplossing kan zijn het uitzetten van IPv6. Het ligt volgens die communicatie inderdaad aan (update van) de router/modem. KPN vond de constatering interessant en zou het eea terugkoppelen aan de makers van de update.Ā 

Intussen heb ik helaas moeten constateren dat ook deze oplossing niet helpt. M'n databundel wordt hierdoor behoorlijk aangesproken.Ā 

Vwb de repeater (Fritzbox), heb ik die gewoon maarĀ even terzijde gelegd. Die hebben we nodig voor de zonnepanelen.

Ah, 2 verschillende A54's die beide dezelfde problemen ervaren na de update dus, dit klinkt dat toch wel alsof er ā€˜ietsā€™ in de update zit waardoor deze toestellen niet helemaal lekker meer gaan inderdaad @PhoebeAnnĀ  šŸ¤”

Het uitzetten van IPv6 is iets dat ik je wilde laten testen maar je hebt dit al gedaan en ditĀ maakt geen verschil als ik het goed begrijp. En je hebt de repeater nu losgekoppeld en dan gaat het wĆ©l goed? Of ook nog niet?Ā 
Heb je afgezien van die repeater, nog meer ā€˜extraā€™ apparatuur in huis, zoals wifiversterkers van KPN of een externe router of switch?Ā 

AlleenĀ de Fritzbox repeater, geen ander extra apparatuur.

De afgelopen dagen tot irritantsĀ toe, telkens uitval van internet, maar wel verbinding met WiFi.Ā 

Nu dan toch maar weer de repeater eruit gehaald Ć©n...nog steeds internet... dit nu al langer dan dat ik dus "gewend" was. Voor hoelang, is nu nog niet duidelijk. Maar uit eerdere ervaring lijkt het erop dat dit misschien wel de boosdoener is. Echter wel met de kanttekening dat dit na de update van het modem is.

Ā 

Hoe staat het er nu voor ā€‹@PhoebeAnn? Gaat het nog steeds goed of is het probleem ook zonder de aangesloten repeater, toch weer teruggekomen?

Het probleem is voor wat mij betreft nu opgelost. Internet valt niet meer weg.Ā 

Wat de relatie tussen de repeater en de updateĀ van de modem is/blijft voor mij een raadsel.

Heel fijn dat het niet meer wegvalt nu ā€‹@PhoebeAnn!Ā šŸ˜ƒ
Het is mij Ć³Ć³k een raadsel en ik ben bang dat het ook een raadsel zal blijvenĀ šŸ¤”

Zou niet moeten kunnen, lijkt mij. Wel updaten, maar geen kennis van oplossen mogelijke problemen. Jammer...

Reageer