Skip to main content
Antwoord

Sinds Experia Box V10 is omgeruild voor Box 12 kan ik niet meer inloggen in Thuis app

• November 13, 2025
  • 21 reacties
  • 173 keer bekeken

Michiel1
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Na het omruilen van mijn oude KPN V10-modem naar de nieuwe V12, liep ik tegen een frustrerend probleem aan: ik kon niet meer inloggen via de MijnKPN Thuis-app. Volgens de app zat ik niet op mijn eigen netwerk, terwijl ik dat wél was. Na een lange sessie met de helpdesk (ruim anderhalf uur!) kreeg ik mijn oude inloggegevens terug, maar het admin-wachtwoord van mijn modem werkte nog steeds niet. Ook is het modem nog steeds niet zichtbaar op de mijn KPN app. Van een vande medewerkers van de helpdesk kreeg ik het advies om de vraag op het forum te stellen dus bij deze.

Beste antwoord door Michiel1

Vandaag weer contact gehad met de helpdesk om dat ik een mail kreeg dat mijn internet zou werken. De helpdesk medewerker is toch weer in het systeem gedoken en nu lijkt alles  eindelijk te werken. Ik ben weer zichtbaar in de kpn app en de wifi instellingen zijn weer spontaan terug gekomen. Kreeg ook nog een mail dat er een monteur zou langskomen die heb ik maar af bericht.

21 reacties

• November 13, 2025

Waarschijnlijk staat er nieuwe firmware op de KPN Box. Dan werkt de thuis app niet meer. En sowieso word die niet meer ondersteund door KPN. 

Wat zie je als je de webinterface van de KPN Box opent op http://192.168.2.254? Welke firmware staat er op?

Zie je dit?

Of dit?

Michiel1
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 13, 2025

Hoi Marlon

Ik zie het bovenste inlog scherm heb hier het wachtwoord ingevuld dat op het modem stond en ook geprobeerd met het wachtwoord dat ik gebruikte op mijn oude modem.

• November 13, 2025

Ok. Gebruik je dan het Admin password? Dat staat helemaal onderaan op de sticker en heeft 10 tekens.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 13, 2025

Beste ​@Michiel1 de thuisapp is/wordt uitgefaseerd, alles werkt nu via de MijnKPN-app, zeker voor apparaten met de nieuwe KPN-software.

Michiel1
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 13, 2025

Zo als ik al schreef gebruik ik de mijn kpn app. Maar het in loggen in het modem werkt ook niet het admin paswoord zo als die op de sticker staat is fout en ook niet met mijn oude paswoord. 😭

Leen59
Wijsgeer
  • November 13, 2025

Het modem een factory reset geven (met een pinnetje aan de achterkant). Daarna kun je het wachtwoord op de sticker gebruiken.

• November 13, 2025

Zo als ik al schreef gebruik ik de mijn kpn app. 

Die werkt niet voor de oude firmware. Je moet de thuis app gebruiken.

Maar probeer eerst in te loggen op de webinterface. 

Michiel1
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 13, 2025

Factory ook al gedaan ook via de kpn helpdesk ook ingelogt via 192.168.2.254.

Leen59
Wijsgeer
  • November 13, 2025

Wat zie je als je inlogt via ip adres?

• November 13, 2025

Factory ook al gedaan ook via de kpn helpdesk ook ingelogt via 192.168.2.254.

Kijk goed maar het wachtwoord. Kijk dat je een teken niet verkeerd lees. Gebruik anders de qr code. Daar staat het wachtwoord ook in. Er staat nog meer in die qr code, dus je moet even het juiste wachtwoord eruit halen. Dan kan je dat kopiëren en plakken.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Michiel1, jouw modem is vervangen dus, van een V10 naar een Box 12. De Box 12 heeft aan jouw inlogscherm te zien nog de oude firmware. Weet je wat voor inlogscherm jouw V10 had? Het zou kunnen dat die al overgezet was naar de nieuwe firmware, waarmee de Thuis app niet meer beschikbaar werd.

Als dat het geval is, zal de Box 12 ook moeten worden voorzien van de nieuwe software. Dan kan je jouw netwerk beheren via de MijnKPN app.

Michiel1
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 15, 2025

Bedankt voor het mee denken maar hoe krijg ik de nieuwe software?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 15, 2025

Die komt vanzelf een keer ​@Michiel1 

Forum|alt.badge.img
  • November 16, 2025

Van een vande medewerkers van de helpdesk kreeg ik het advies om de vraag op het forum te stellen dus bij deze.

Een helpdeskmedewerker die je verwijst naar een community forum, ik moest hier even hartelijk om lachen. Maar eigenlijk is het helemaal niet grappig.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 16, 2025

Dat is niet gek hoor ​@sverzijl! De materie is zo uitgebreid en daardoor kost het veel tijd om het allemaal onder de knie te krijgen voor een medewerker van de klantenservice. Hier op het modem is heel veel kennis en vind je bijna altijd een oplossing voor het probleem. 

Forum|alt.badge.img
  • November 16, 2025

Dat is niet gek hoor ​@sverzijl! De materie is zo uitgebreid en daardoor kost het veel tijd om het allemaal onder de knie te krijgen voor een medewerker van de klantenservice. Hier op het modem is heel veel kennis en vind je bijna altijd een oplossing voor het probleem. 

Ik vind het een zwaktebod vanuit KPN. Eigenlijk zeg je “Wij van KPN hebben geen idee, maar misschien andere gebruikers wel”. Maar wel tekenend voor veel helpdesks tegenwoordig, dus ook weer niet geheel verrassend.

Overigens heb ik ook hele goed ervaringen met KPN hoor, maar dan meer in de zakelijke markt/VPNs etc.

Jasper van KPN
Moderator

Dat hangt er vanaf ​@Michiel1, als jouw vorige modem de nieuwe software al had, dan zal het nieuwe modem die ook vrij snel moeten krijgen. Vandaar dat ik vroeg of je die daar al wel had. Weet je welke software je daarop had staan? 🙂

Michiel1
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • November 19, 2025

Vandaag weer contact gehad met de helpdesk om dat ik een mail kreeg dat mijn internet zou werken. De helpdesk medewerker is toch weer in het systeem gedoken en nu lijkt alles  eindelijk te werken. Ik ben weer zichtbaar in de kpn app en de wifi instellingen zijn weer spontaan terug gekomen. Kreeg ook nog een mail dat er een monteur zou langskomen die heb ik maar af bericht.

Jasper van KPN
Moderator

Dat klinkt goed ​@Michiel1, weet je ook wat de medewerker daarbij heeft gedaan? Die handeling kan anderen misschien ook helpen die daar tegenaan lopen.

Michiel1
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 20, 2025

Geen  idee weer  terug gezet naar fabrieksinstellingen wat volgens mij al meer is gebeurd maar nu gaat het dus goed . Nu nog wachtenop mijn nieuwe tv ontvanger word op gestuurd lukt ook niet had ook  al binnen moeten zijn pfff😭 volgend probleem dus.

Jasper van KPN
Moderator

Het kan zijn dat er iets veranderd was, waardoor de fabrieksinstellingen nu een ander effect hadden. Het werkt in ieder geval 🙂

De tv-ontvanger is al opgestuurd dus, als ik het goed begrijp? Is die naar jouw thuisadres gestuurd, of naar een servicepunt in de buurt? Als het om een ruil van de ontvanger gaat wordt het vaak naar een servicepunt gestuurd, als het een extra (of eerste) ontvanger is wordt die wel naar jou thuis gestuurd.