Skip to main content
Antwoord

Sinds kort heeft mijn Eufy C31 deurbel verbindingsproblemen

• November 13, 2025
  • 3 reacties
  • 52 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds een tijd last van verbindings problemen met mijn Eufy C31 camera deurbel. Eerder was het altijd goed maar nou kan ik weinig met de deurbel want opgenomen fragmenten wil hij niet laden.

de firewall al op standaard gezet en UpnP al aangezet maar het probleem blijft helaas. 
Zou ik nog wat andere instellingen in de Router kunnen proberen?

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Ik weet hoe fijn een Eufy deurbel is, ik heb er zelf ook een ​@Jeffrey1989. Maar dan moet 't wel goed werken. Ik moet zeggen dat ik in mijn eigen Experia Box geen extra aanpassingen heb hoeven doen.

Je kunt het proberen met een vast IP adres, alleen al als wijze van test, maar ik durf niet meteen te zeggen of dat verschil gaat maken. Volgens mij zou het niet nodig moeten zijn.Heb je daarnaast je deurbel al eens gereset en opnieuw ingesteld, voor de zekerheid? Voor zover ik weet zou 't met enkel een 2.4 GHz netwerk gewoon moeten werken.

3 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom ​@Jeffrey1989!

Niet fijn dat je verbinding met je deurbel niet lekker meer werkt. Welk modem heb je? Hoe gaat het met de wifiverbinding op andere apparaten? En maakt 't nog verschil als je naar de opnames wilt kijken vanaf een andere verbinding, als je dat bijvoorbeeld via je mobiele verbinding probeert?

Alvast een algemene tip voor het goed verbinden van je Eufy deurbel, kan het helpen om een Extra 2,4 GHz Wifi-netwerk aan te maken. Vaak kan smart apparatuur alleen verbinding maken met 2,4 GHz en hebben ze moeite om onderscheid te maken als de 2,4 GHz band niet een eigen naam heeft. Hoe je precies zo'n Extra Wifi-netwerk aanmaakt lees je hier:
Modems met KPN Software: Extra wifinetwerk instellen met de functie 'Extra Wifi' | KPN Community

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 15, 2025

Hoi Alexandra,

Ik heb de router KPN Box 12 en de andere apparaten werken wel gewoon naar behoren.

Als ik nou op WIFI of het mobiele netwerk zit maakt niet veel uit. Heb wel gemerkt dan ik hem op alle bewegingen zet dus ook auto’s dat hij wel blijft werken. En als ik hem dan weer terug zet op alleen mensen dan valt de verbinding naar een tijdje weer uit en kan ik geen fragmenten meer laden. Het lijkt dus als hij een tijdje geen beweging waarneemt de verbinding weg valt.

Ik had ook al een extra 2,4 netwerk aangemaakt want ik weet dat deze Eufy C31 deurbel alleen werkt op het 2,4 netwerk. Maar helaas bleef het probleem zich voor doen. 

Zelf kwam ik dit nog tegen van jullie om een IP adres vast te zetten maar zou dat het misschien kunnen verhelpen?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik weet hoe fijn een Eufy deurbel is, ik heb er zelf ook een ​@Jeffrey1989. Maar dan moet 't wel goed werken. Ik moet zeggen dat ik in mijn eigen Experia Box geen extra aanpassingen heb hoeven doen.

Je kunt het proberen met een vast IP adres, alleen al als wijze van test, maar ik durf niet meteen te zeggen of dat verschil gaat maken. Volgens mij zou het niet nodig moeten zijn.Heb je daarnaast je deurbel al eens gereset en opnieuw ingesteld, voor de zekerheid? Voor zover ik weet zou 't met enkel een 2.4 GHz netwerk gewoon moeten werken.