Skip to main content

Sinds het aansluiten van de nieuwe modem (KPN box 12b) die KPN heeft opgestuurd, is onze wifi trager. Vooral op de 1e verdieping van het huis. Smartphones verliezen daar zelf de verbinding en schakelen over op 4g. De vaste telefoonlijn geeft alleen maar een ingesprektoon. 

Als ik de wifi manager van KPN gebruik zegt ie dat ik een verouderd modem heb! Ik wilde bellen met kpn maar dat is kennelijk niet mogelijk, dus ik hoop dat ik op deze manier hulp kan krijgen.

Vriendelijke groet,

Tom

Dag @TomDt het is goed mogelijk dat het wifisignaal minder sterk is dan van het vorige modem.  Je kan tegenwoordig bijna niet meer zonder wifipunten op iedere verdieping.  Natuurlijk zou je telefoon wel goed moeten werken.  Wellicht kan je de klantenservice 0800-0402 bellen met je mobiel. Het nummer is gratis. 


Goedemorgen @TomDt en welkom hier op ons forum :)

Gek dat de wifi manager aangeeft dat je een verouderd modem hebt terwijl je net de Box 12 hebt aangesloten, ben ik nog niet eerder tegengekomen. Wat is op dit moment de stand van zaken? Heb je hier inmiddels contact over gehad met onze klantenservice en zo ja, wat is hier uitgekomen?


Dag JanZ_,

Ik heb gebeld en uiteindelijk een superwifi punt gekocht. Dat heeft wel geholpen, al heb ik de indruk dat de nieuwe modem af en toe hapert, wat de oude niet deed. 

Er is overigens wel nog een probleem met de vaste telefoonlijn. De telefoniste raadde een harde reset aan maar dat mocht niet baten.


Bedankt voor deze terugkoppeling @TomDt.

Zou je je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik even vanaf hier met je mee gaan kijken.


Ik heb het formulier ingevuld @JanZ_ 

Bedankt voor het kijken vast.


Ik heb het formulier ingevuld @JanZ_ 

Bedankt voor het kijken vast.

Yes, bedankt voor het invullen van je profiel @TomDt :)
Ben meteen voor je gaan kijken en heb mijn systeem een zogenaamde testcall uit laten voeren en het lijkt er op dat je wel gebeld kunt worden. Is het misschien zo dat je dan alleen zelf niet uit kan bellen? Dat wordt me nog niet helemaal duidelijk!


Nu werkt het! Ik kan gebeld worden en zelf bellen, heel erg bedankt!


Volgens mijn vrouw, die op de eerste verdieping werkt, is de wifi nu prima sinds we een superwifepunt hebben. Voor nu zijn we dus tevreden.


Super, goed om te horen @TomDt en graag gedaan :)

Houd het voor de zekerheid nog wel even in de gaten maar voor zover ik kan zien, lijkt het nu inderdaad goed te zijn wat betreft de telefonie. En ook fijn dat de wifi op de eerste verdieping beter werkt sinds je dat Super wifi punt hebt geplaatst, die doet eigenlijk precies wat deze moet doen!