Skip to main content

KLACHT..

Info vooraf:

  • 2 jaar zonder problemen. Echt 0. (Dit huis) 
  • Box 12
  • 3 x super Wifi ( De witte) Elke verdieping 1 - Bedraad.

Kom thuis, lampen gaan niet aan, radio gaat niet aan, raar…  geen WIFI signaal. WIFI op de box 12 staat uit en de schotels (wit) branden groen, dit klopt. Dan maar de stekkers eruit, 10 sec wachten en stekkers er weer in. Alles komt weer op en het groene WIFI lampje begint te branden op BOX12, raar, dit kan niet, want dat stond allemaal uit. WIFI doet raar. Ik probeer in te loggen op de super wifi portaal (192.168.2.151) en krijg redirect naar BOX12. Snap er niks van. Dan maar inloggen op BOX12. 

 

Uw ww is gereset naar het standaard ww.. staat erin inbeeld.  Ik denk nog, wat is dit nou dan. 

 

Na wat zoeken en grasduinen kom ik er achter dan KPN mijn BOX12 heeft voorzien van versie SGEJ10000528.  Na nog verder zoeken kom ik er achter dat BOX12 nu ook meedoet in het MESH netwerk en dat het beheer van de SUPERWIFI punten nu vanaf BOX12 gedaan moet worden.

 

KPN → Goed nieuws! Jouw modem is nu ook een SuperWifi punt. 

 

Ik weet nog niet of dit goed nieuws is. 

 

Dank je wel KPN, dank voor het wegnemen van veel van de instellingen. Je kan eigenijk helemaal niks meer, die paar opties op BOX12 zijn nou niet om over naar huis te schrijven. Hé maar KPN zal er wel over nagedacht hebben, anders zouden ze dit niet doen, toch? 

Vanaf het moment dat mijn BOX12 is voorzien van versie SGEJ10000528, alleen maar problemen.

De WIFI zelf op de BOX12 maar weer uitgezet, want als je dat laat aanstaan, dan is het drama, geen normale TEAMS meeting te doen. Het MESH netwerk is nu ook niet echt om over naar huis te schrijven, nog nooit zo slecht internet gehad. Portaal van BOX12 totaal niet responsive. 

Heb je de boel al gereset, ja dat heb ik al gedaan. Geen verbetering. KPN zelf had immers de BOX12 ook al gereset, anders kon het standaard WW er niet opstaan.  Heb je de WIFI manager als gebruikt, ja die heb ik ook al gebruikt.. Die geeft aan dat ik klaar ben voor meer dan goede Wifi.

  • Hebben meer mensen dit zelfde probleem?
  • Heb ik het bericht gemist van KPN dat ze mijn modem gingen voorzien van een update? Of heeft niemand een bericht gehad?
  • Geen uitleg gekregen wat de nieuwe update inhield, of heb ik dat bericht ook gemist?

Ik vind dit zeer ondermaats van KPN, ik zit juist bij KPN voor in het verleden hun goede communicatie . Dit slaat kant nog wal.  

En dan nog wat anders, nieuwe klanten werven met een 12 maanden abo voor 35 euro. Je bestaande klanten bij een vernieuwing met het minimale van het minimale naar huis sturen. Zo gaan je niet met je bestaande klanten om. Als ik dan vraag, kan ik misschien mijn oudere witte SUPERWIFI (3 stuks) omruilen voor jullie nieuwe zwarte Wifi6 superwifi punten, NEE MENEER DAT KAN NIET. 

Is er dan een inruilprogramma, of een korting voor bestaande klanten, nee meneer u zal toch echt de nieuwe SUPERWIFI schotels zelf moeten komen, a bijna 300 euro. 

Maar beste KPN jullie updaten mijn BOX12 zodat hij voor MESH wifi 6 geschikt is, maar laten mij wel zitten met de oude witte schotels en een niet goed werkend MESH netwerk.  

Ja sorry we kunnen verder niks voor u doen.

 

Thanks KPN, zo ga je me jarenlange trouwe klanten om die niet alleen TV en internet hebben, maar jullie totale pakket. 

 

-Tom

Die WiFi punten omruilen heeft geen enkel nut. Probeer het WiFi van de KPN Box eens uit te zetten via de knop aan de buitenkant van de box. Het schijnt dat da mogelijk is. Hopelijk krijgt u dan weer een goedwerkende installatie. 


Die WiFi punten omruilen heeft geen enkel nut. Probeer het WiFi van de KPN Box eens uit te zetten via de knop aan de buitenkant van de box. Het schijnt dat da mogelijk is. Hopelijk krijgt u dan weer een goedwerkende installatie. 

Hoi Nick, 

 

Dank voor het meedenken. Ik heb het WIFI op de BOX12 kunnen uitzetten, Echter kan ik dan geen instellingen meer doen aan mijn WIFI netwerk, maar als het draait dan draait het. 

 

De twee belangrijkste punten voor mij:

  • Informeer je klanten, helemaal als het om een grote release gaat;
  • Denk ook eens aan je bestaande klanten als er nieuwe programma's worden gelanceerd. 

 


Helaas sinds 1 september steeds weg vallende wifi, lijkt wel willekeurig, dan dit apparaat dan de andere. Heel lastig met 2 studerende zoons.


Ik heb dit probleem ook, bij mij is het wel een heel stuk beter geworden toen ik via de webinterface van de box 12 nogmaals een reset heb uitgevoerd. Toch heb ik veel vaker dan voorheen geen verbinding. Wellicht juist omdat ik nu 2 experia wifis heb aangesloten, terwijl ik voorheen prima uit de voeten kon met alleen het wifinetwerk van de Experiabox zelf (V10). Bij mij begon het probleem echter al op de V10 terwijl daar voor zover ik weet geen update voor is geweest.


Sinds de update hier ook alleen maar ellende. Vooral wifi 6 devices hadden last van verbindingsproblemen. 

Pas nadat ik op het modem de wifi mode had aangepast naar 802.11b+g+n en 802.11a+n+ac werkte het weer goed en stabiel.

Verder zit ik ook opgescheept met de wifi5 superwifi punten. Dus wifi mode 802.11ax zal denk ik weinig nut hebben.


Verder zit ik ook opgescheept met de wifi5 superwifi punten. Dus wifi mode 802.11ax zal denk ik weinig nut hebben.

Hallo @MrGeekness , als je de witte ronde bedoelt, zou je ze op Marktplaats kunnen zetten en bij KPN de nieuwe ronde zwarte kunnen kopen.

Maar je schrijft zelf dat je wifi6 uitgeschakeld hebt en de wifi nu goed werkt, dan kun je ook de witte ronde blijven gebruiken.

 


Sinds de update hier ook alleen maar ellende. Vooral wifi 6 devices hadden last van verbindingsproblemen. 

Pas nadat ik op het modem de wifi mode had aangepast naar 802.11b+g+n en 802.11a+n+ac werkte het weer goed en stabiel.

Verder zit ik ook opgescheept met de wifi5 superwifi punten. Dus wifi mode 802.11ax zal denk ik weinig nut hebben.

U heeft het juiste gedaan. De superwifis werken volgens de wifi 5 standaard en de v12 volgens de wifi 6 standaard. Als je beide in 1 wifi netwerk gaat presenteren aan allerlei apparaten dan kunnen er probleemgevallen tussen zitten. 

De oplossing is dan of de wifi van de v12 uit of deze ook naar de wifi 5 standaard zetten.


Hoi @TomRoozendaal, ik begrijp je punt helemaal. Het is vervelend. Tip is wel om wifi 6 uit te zetten:

Sinds de update hier ook alleen maar ellende. Vooral wifi 6 devices hadden last van verbindingsproblemen. 

Pas nadat ik op het modem de wifi mode had aangepast naar 802.11b+g+n en 802.11a+n+ac werkte het weer goed en stabiel.

Verder zit ik ook opgescheept met de wifi5 superwifi punten. Dus wifi mode 802.11ax zal denk ik weinig nut hebben.

U heeft het juiste gedaan. De superwifis werken volgens de wifi 5 standaard en de v12 volgens de wifi 6 standaard. Als je beide in 1 wifi netwerk gaat presenteren aan allerlei apparaten dan kunnen er probleemgevallen tussen zitten. 

De oplossing is dan of de wifi van de v12 uit of deze ook naar de wifi 5 standaard zetten.

 

En na de update wordt de Box12 de master. Als je daar dan de wifi op uitzet, dan verlies je dus de gegevens daar ook mee. :(

 


Hier hetzelfde probleem en contact gehad met klantenservice van KPN. De wireless mode aangepast en toen werkte het even. Daarna weer niet en wat bleek bij inloggen, de settings stonden weer terug. Iemand idee hoe de settings behouden blijft?

Dank alvast.


Hier hetzelfde probleem en contact gehad met klantenservice van KPN. De wireless mode aangepast en toen werkte het even. Daarna weer niet en wat bleek bij inloggen, de settings stonden weer terug. Iemand idee hoe de settings behouden blijft?

Dank alvast.

Ik weet niet welke settings je hebt veranderd, maar je moet echt je SSID veranderen en het wachtwoord daarvan. Als je dat hebt gedaan, dan behoud je alle andere settings.  Ik stel wel voor om verbinding te maken met UTP als je deze wijzigingen doet, maakt het leven Ff makkelijker. 


Hier hetzelfde probleem en contact gehad met klantenservice van KPN. De wireless mode aangepast en toen werkte het even. Daarna weer niet en wat bleek bij inloggen, de settings stonden weer terug. Iemand idee hoe de settings behouden blijft?

Dank alvast.

Ik weet niet welke settings je hebt veranderd, maar je moet echt je SSID veranderen en het wachtwoord daarvan. Als je dat hebt gedaan, dan behoud je alle andere settings.  Ik stel wel voor om verbinding te maken met UTP als je deze wijzigingen doet, maakt het leven Ff makkelijker. 

Dank voor je reactie. Ik ga het eens met UTP proberen, want als ik het zonder doe en mijn SSID verander, dan wijzigt er niets nadat ik op apply heb gedrukt. Wat voor nu even werkt om verbinding te krijgen is om Enable WiFi op off te zetten. Raar maar waar…


De wijzing wordt niet meegenomen? Wijzigt direct weer? Ook na herstart van het modem?


Er staat als het goed is ook in beeld: Verander  SSID en WW.

 

Zolang je deze niet aanpast, mag je ook geen andere aanpassingen doen. 
 

 


Er staat als het goed is ook in beeld: Verander  SSID en WW.

 

Zolang je deze niet aanpast, mag je ook geen andere aanpassingen doen. 
 

 

Ja dat klopt. Dat bericht komt naar voren, maar mogelijk dat ik dat moet veranderen met utp, want als ik het via mijn telefoon oid aanpas wordt de wijziging niet vastgehouden.


Hier hetzelfde probleem en contact gehad met klantenservice van KPN. De wireless mode aangepast en toen werkte het even. Daarna weer niet en wat bleek bij inloggen, de settings stonden weer terug. Iemand idee hoe de settings behouden blijft?

Dank alvast.

Ik weet niet welke settings je hebt veranderd, maar je moet echt je SSID veranderen en het wachtwoord daarvan. Als je dat hebt gedaan, dan behoud je alle andere settings.  Ik stel wel voor om verbinding te maken met UTP als je deze wijzigingen doet, maakt het leven Ff makkelijker. 

Dank voor je reactie. Ik ga het eens met UTP proberen, want als ik het zonder doe en mijn SSID verander, dan wijzigt er niets nadat ik op apply heb gedrukt. Wat voor nu even werkt om verbinding te krijgen is om Enable WiFi op off te zetten. Raar maar waar…

Met de UTP kabel zijn de wijzigingen gelukt. Bedankt allen voor de tips.


het is inderdaad verstandig om instellingen in je modem, vooral wifi, altijd te doen via een utp aangesloten computer.

Zodra je door de wijzigingen je wifi verbinding kwijtraakt, kan de webpagina geen ok of opslaan commando geven omdat de verbinding verbroken is.

Dit is slecht programmeerwerk. vroeger kreeg je nog netjes een waarschuwing wat het resultaat kon zijn ve aanpassing.