Skip to main content

Sinds een update 22-5-24 werken mijn wifi lichtschakelaars niet meer. 
Deze werken uitsluitend met een 2.5 Ghz netwerk. Ik vermoed dat er nu niet meer over een dubbele band wordt uitgezonden. 
Ik heb zowel een gasten netwerk als een extra thuisnetwerk 2.4 aangemaakt. Helaas lost beide netwerken niets op. 
Ondanks dat ik verbonden ben met het extra 2.5 Ghz netwerk, zegt het dashboard dat er 0 verbindingen zijn! Daar zit volgens mij ook dan het probleem, denk ik.

Vraag: herkent iemand dit? En weet iemand een oplossing?

Tijdelijk zelf nog een oude router gekoppeld en dan werken ze wel!

Bedankt voor het meedenken. 

Oh ja, het is een V12 box. 


Hoi @Camper670 . Je hebt dit allemaal doorlopen?

 

 

 


Ja, ik heb het nogmaals bekeken. Ik nu het extra netwerk een eigen naam gegeven zodat hij niet met het mesh-gebeuren in de war komt..

weer geprobeerd om een 2.4Ghz apparaat te koppelen. Helaas niet gelukt. 


Ja, ik heb het nogmaals bekeken. Ik nu het extra netwerk een eigen naam gegeven zodat hij niet met het mesh-gebeuren in de war komt..

weer geprobeerd om een 2.4Ghz apparaat te koppelen. Helaas niet gelukt. 

Als eens gekeken bij de extra wifi instelling of de WPA instelling op WPA2 staat. Sommige wifi apparaten hebben dit nodig.


Bedankt voor de reactie. Ik had dat gisteren ook al bedacht en hem op WPA2 gezet. 
Is er een manier om te testen of de 2.4 überhaupt in de lucht is?
Ik heb ipad, iphone en samsung dingen om te proberen. 
 


Bedankt voor de reactie. Ik had dat gisteren ook al bedacht en hem op WPA2 gezet. 
Is er een manier om te testen of de 2.4 überhaupt in de lucht is?
Ik heb ipad, iphone en samsung dingen om te proberen. 
 

Onder andere op je mobiel kun je zien via welke wifi-band je toestel verbinding maakt. @Camper670 

Om het gemakkelijker te controleren kun je de 2.4-band of de 5,0-band een andere naam geven door een toevoeging, bijv, naam-2,4 of naam-5.0 lees voor naam jouw wifinaam.


Bedankt.  Maar kan ik dan ook zien dat het echt 2.4 ghz is en niet alleen een verbinding met de naam van het 2.5ghz?   Dus ik bedoel is er een testtool die ook echt aangeeft op welke frequentie er wordt gezonden?   Gek he, ik vertrouw het modem niet meer. 


Dat zie je dan eenvoudig aan de wifi naam met welke band je verbonden bent op je mobiel, tablet of anderszins, want je moet dan bewust kiezen met welke band je wilt verbinden  @Camper670 


Bedankt. Ik laat het maar bij die extra oude router. Ik denk dat de wifi-switches te oud zijn om met een update protocol device te verbinden. 
Nogmaals bedankt voor het meedenken en dit topic is gesloten nu. 
Ed


Hoe krijg ik mijn smartphone Galaxy A13 weer naar 2.4 Ghz ?


@zimaar  je kunt het beste een nieuw topic aanmaken en goed beschrijven waar je issue over gaat en wat je al geprobeerd hebt.