Skip to main content
Beantwoord

Sinds verhuizing werken niet alle ethernetpoorten op mijn Experia Box V10

  • 7 August 2024
  • 12 reacties
  • 123 keer bekeken

Hallo daar!

Ik ben recent verhuisd en heb mn experiabox meegenomen (ja ik heb alles verhuist etc)

Nu zitten er 4 ethernet ports op dat ding, waarvan er maar eentje (Lan Port 1) het doet.

 

Lan Port 1 gaat naar een TP link stopcontact ding, en die doet het gewoon prima, geen issues hier.

Lan Port 2 gaat direct naar mijn TV. Nu krijgt de TV wel een verbinding met de router, maar niet met het internet. 

 

Ik heb al van alles geprobeerd te veranderen, statische IP te gebruiken, resetten, factory defaults etc etc, maar niks helpt.

Nu ben ik wel technisch aangelegd, maar netwerk en internet is voor mij een soort magie..

 

Ook om te vermelden; de groene lampjes van beide ports staan wel gewoon aan, dus er is wel een conenctie..

 

Maar als iemand ook maar een simpele fix heeft, dat zou heel fijn zijn!

 

Overigens doen Wifi etc het wel gewoon. Alle lampjes branden groen. Alleen bij Port 1 heb ik ook een oranje lampje, maar las al dat dat een verminderde snelheid was… ofzo? 

 

Ik hoor het graag!

@CheeseOnion

Wellicht heb je hier wat aan  o.a. de herstelknop

 


Probeer eens andere LAN-poorten en andere kabels @CheeseOnion 

kwaliteit kabels minimaal CAT5e

en kijk in de modem welke LAN-poorten niet actief zijn, terwijl ze dat wel moeten zijn, het betreffende apparaat op de LAN-poort moet dan wel aan staan, c.q. verbinding hebben.

Dit kun je in de modem terugvinden onder de rubriek status, subrubriek LAN, LAN-status en LAN client status.

 

 


@JanD , Port 2 en 3 geven ook geen internet door. 

Ik zie mn TV wel in het rijtje staan in de ZTE Portal, maar welke instellingen ik op de TV doorvoer (ik moet zelf al die dingen invullen, anders geeft tie bij alles 0.0.0.0 aan op de TV) blijft tie het maar niet doen.

 

Het lijkt alsof alleen Port 1 daadwerkelijk het doet? 


@JanD , Port 2 en 3 geven ook geen internet door. 

Ik zie mn TV wel in het rijtje staan in de ZTE Portal, maar welke instellingen ik op de TV doorvoer (ik moet zelf al die dingen invullen, anders geeft tie bij alles 0.0.0.0 aan op de TV) blijft tie het maar niet doen.

 

Het lijkt alsof alleen Port 1 daadwerkelijk het doet? 

Je hoeft op je tv-toestel of tv-decoder van KPN  helemaal geen instellingen te doen, je plugt gewoon een geschikte netwerkkabel in en je hebt verbinding @CheeseOnion 


@JanD , Port 2 en 3 geven ook geen internet door. 

Ik zie mn TV wel in het rijtje staan in de ZTE Portal, maar welke instellingen ik op de TV doorvoer (ik moet zelf al die dingen invullen, anders geeft tie bij alles 0.0.0.0 aan op de TV) blijft tie het maar niet doen.

 

Het lijkt alsof alleen Port 1 daadwerkelijk het doet? 

@CheeseOnion voor een snelle reactie kun je bellen met de klantenservice 0800 0402 en vragen om een nieuwe V10


@JanD Ik verbind de TV direct aan de V10. Als ik wil instellen voor een bedraad netwerk vraag de tv dus om IP, DNS en Gateway etc in te vullen. En daar krijg ik, als ik niks in vul, of automatisch wilt laten doen alleen maar 0.0.0.0 overal te zien

 

@jimny Ik ga zeker KPN bellen voor een nieuwe


@JanD Ik verbind de TV direct aan de V10. Als ik wil instellen voor een bedraad netwerk vraag de tv dus om IP, DNS en Gateway etc in te vullen. En daar krijg ik, als ik niks in vul, of automatisch wilt laten doen alleen maar 0.0.0.0 overal te zien

Dan zou ik toch zeker de handleiding van de tv even raadplegen, want standaard werkt alles volgens DHCP automatisch en hoef je handmatig niet in te stellen of je moet een heel aparte tv hebben.

Je krijgt meestal de keus, handmatig of automatisch instellen @CheeseOnion ,

maar even bellen of onderstaande link toepassen:

https://www.kpn.com/service/storingen.htm

dan kun je online al e.e.a. regelen.

Succes.

 

 


Hoi @CheeseOnion, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Ben je er een beetje uitgekomen?

Mischien een voordehandliggende, maar wat gebeurt er als je de stekkers omwisselt? Dus je TP link op poort 2 en de TV op poort 1?


Hey @Thomas van KPN  , stom genoeg had ik da nog niet geprobeerd, en als ik ze omzet doen poort 2, 3 en 4 het ook niet


Ah ja, dat sluit een hoop uit inderdaad, dan weten we nu in ieder geval zeker dat het m in de experiabox zit. De snelste manier om aan een nieuwe te komen is door even te bellen!


Staat in het modem de DHCP-server wel ingeschakeld ? Want de tv zou op automatisch toch een ip-adres moeten krijgen…

Donald


Is het nog gelukt je experiabox om te ruilen @CheeseOnion ?


Reageer