Skip to main content
Antwoord

Slecht werkende Experia Box V10 krijg niet het nieuwste modem

• August 17, 2025
  • 6 reacties
  • 224 keer bekeken

Ik zit al jaren bij KPN en heb een Experia 10 modem. Die doet het simpelweg niet meer goed en mijn apparatuur sluit er slecht op aan (internet verbinding via de LAN valt regelmatig weg). Nu wil ik een andere moden, de nieuwste omdat mijn apparatuur ook nieuw is en het simpelweg niet meer compatibel is. Gechat, en op advies van de site naar de winkel in Leeuwarden. Daar krijg ik het achterlijke antwoord dat ik moet bellen en wordt weggestuurd. Men wil niet eens in het systeem naar mijn gegevens kijken…..Boos, met name omdat de winkelmedewerker aangeeft dat ik moet bellen, men dan de modem uitleest, en dan kan ik een afspraak maken om weer naar de winkel te gaan?!

Het is te simpel voor woorden…. Dus nu wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. Bellen met KPN kan niet direct, je komt dan bij een chatbot terecht.

Dus, hoe raak je klanten kwijt? Waarschijnelijk geen probleem voor KPN want ze hebben er genoeg. Ik ben zwaar teleurgesteld.

Dus ik neem aan dat ik een andere provider moet gaan zoeken?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Zarevac, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Een modem ruilen we alleen om als deze defect is. Zoals hierboven ook al genoemd zijn de V10,V10a, Box12 en Box14 alle 4 actuele modems die op dit moment geleverd worden en ook regelmatig worden voorzien van updates. De self-service tools moeten een heel eind kunnen helpen met problemen vaststellen, oplossen of de vervolgstappen aan te bieden.

Dat gezegd hebbende, als je er daarmee niet uit komt  kun je ons overdag ook gewoon bellen op 0800-0402 of via deze pagina een terugbelverzoek indienen.
Dit moet goed op te lossen zijn, laat je ons weten hoe t afloopt?

Als het buiten de ondersteuning valt of het issue ergens op je eigen netwerk zit kunnen we hier via de community ook nog wel goed meedenken trouwens.

6 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • August 17, 2025

Iets vriendelijker had mogelijk gekunt. 

Bellen en naar een medewerker vragen, mocht het modem aan vervanging toe zijn dan kun je het nieuwe modem vaak enkele dagen daarna ophalen, is mijn ervaring.

Nee, ik ben geen KPN medewerker en ook weleens storingen gehad.

Overstappen naar een andere provider kan altijd nog.

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 17, 2025

Voor zover ik weet biedt KPN technische ondersteuning telefonisch. Ze kunnen daar meer uitmeten dan in de winkel, in de winkel meten ze volgens mij je modem ook niet uit, en vaak is het handig als je dan zelf thuis naast je modem staat om bijvoorbeeld een reset te verrichten of te kunnen testen of het nu beter of juist slechter werkt. 

Volgens mij kun je gewoon elke dag bellen naar het nummer 0800-0402 en inspreken dat je een medewerker wilt spreken en je probleem aankaarten. Als je modem echt defect blijkt weet ik zeker dat KPN die voor je omruilt, alleen doet ze dat voor zover ik weet via de telefonische klantenservice. Meestal mag je hem dan omruilen in de winkel of sturen ze simpelweg een nieuwe naar een PostNL punt bij je in de buurt, dat is hoe het bij mij ging. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 17, 2025

Beste ​@Zarevac het advies om naar een KPN winkel te gaan is ronduit fout.

Via MijnKPN kun je een storing melden en KPN probeert dan real-time het probleem à-la-minute op te lossen.

Alléén als het modem defect is krijg je een vervangend modem en dat kan ook maar zo weer een V10 zijn, misschiens zelfs wel noodzajelijk bij een koperverbinding met pairbonding.

Daar is niets mis mee, voldoet nog aan alle eisen van KPN en werkt nog regelmatig bijgewerkt met de nieuwste software, zie onderstaande link:

https://community.kpn.com/product-updates?filters%5BproductArea%5D%5B0%5D=13

Verder kun je mdet KPN contact opnemen via 0800 0402, X, Facebook of een terugbelafspraak:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

• August 17, 2025

​@Zarevac 
Let er op dat er een V10 is en een V10a, de enige overeenkomst van deze router/modems is, dat het beide artikelen zijn die via KPN worden geleverd en de aanduiding V10 is. 

Dus communiceer even met de juiste benaming. Overigens, als niemand problemen heeft, waarom jij dan wel, dan moet er toch ergens een storing zijn. 🤣🤣

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 19, 2025

Hoi ​@Zarevac, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Een modem ruilen we alleen om als deze defect is. Zoals hierboven ook al genoemd zijn de V10,V10a, Box12 en Box14 alle 4 actuele modems die op dit moment geleverd worden en ook regelmatig worden voorzien van updates. De self-service tools moeten een heel eind kunnen helpen met problemen vaststellen, oplossen of de vervolgstappen aan te bieden.

Dat gezegd hebbende, als je er daarmee niet uit komt  kun je ons overdag ook gewoon bellen op 0800-0402 of via deze pagina een terugbelverzoek indienen.
Dit moet goed op te lossen zijn, laat je ons weten hoe t afloopt?

Als het buiten de ondersteuning valt of het issue ergens op je eigen netwerk zit kunnen we hier via de community ook nog wel goed meedenken trouwens.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 19, 2025

Ik heb na mijn ervaring in de winkel een gesprek gehad, doorverbonden met de technische afdeling. Ik krijg een Box12 toegestuurd en hoef gelukkig niet meer naar een winkel oid.Â