Skip to main content

Al 3 jaar alleen maar ellende bij KPN met wifi bereik thuis en tv signaal op zolder. En vooral nu met box 12. Werkt voor geen meter. Zelfs SuperWifi versterkers werken niet met box 12 maar ik mocht ze wel kopen, geen probleem voor KPN, zolang geld maar binnen komt.  Laatste week meer dan 5 uur aan telefoon gezeten met KPN en het werkt gewoon niet en wordt verder ook niks aan gedaan.  Maar, dat is wel goed volgens mij, dat diensten niet werken is prima zolang ik maar elk maand abonnement betaal. Echt niet te begrijpen dat zo een grote bedrijf zo slecht omgaat met de klanten.  Maar niet voor lang meer bij KPN, kan niet wachten dat ik overstap. En dat geld dat ik moet betalen voor iets dat niet werkt, weet je laat maar, jullie zijn op dat manier groot geworden.......

 

 

 

Je bent wel een volhouder, al 3 jaar ellende en nog steeds klant zijn, dat zou ik niet redden, na een maand of 3 zou het al afgelopen zijn.

Maar ook bij jou kan het goed werken, dus wil je er wat aan doen of is je aftocht al geregeld, zo niet vertel eens, hoe ziet jou thuisnetwerk er uit, gebruik je DVS, switchen, kabel naar de TV box op zolder, de superwifi, gaan die via de wifi of stabiel via een kabel, welke firmware op de box 12.


SuperWifi kan met elkaar niet meer verbinden. En TV op zolder is dan met kabel op wifi punt verbonden. Maar ja, omdat SuperWifi met elkaar geen verbinding maakt vanaf dat ik box 12 heb, heb ik dus en geen TV en geen wifi.


Je had de super wifi al voordat je de box 12 kreeg?

Dan moet je de hele riedel een fabrieks reset geven en opnieuw verbinden met de box 12, je kan nu het eerste punt wel verder weg zetten, de WiFi op de box 12 blijft mee werken als je de v10a had was dit ook al het geval.


Ja, bij box 10 hebben versterkers gewerkt. Dat had ik ook al gedaan, terug gezet op fabriek instellingen.  Werkt voor geen meter. Twee worden af en toe nog verbonden maar derde geen kans...


Zorg eerst voor een goed netwerk.  Kost tijd  moeite en geld. Hieronder staat hoe het moet.


Goedemiddag @Slecht service en welkom hier op ons forum!

Zuur om te lezen dat je al zo lang zo veel problemen ondervindt met je verbinding. Het wordt me uit je bericht alleen niet meteen duidelijk of je wil dat wij er vanaf hier nog eens een blik op werpen of dat je definitief hebt besloten om je heil elders te zoeken. Sowieso werp ik hier graag nog een extra blik om te kijken of deze problemen zijn op te lossen. Mocht je daarvoor openstaan, zou je dan je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Dan kan ik vanaf deze kant eens mee gaan kijken. Waar ik alvast benieuwd naar ben; als je de tv ontvanger eens direct op het modem aansluit (dus niet met de Super wifi punten), werkt het dan wel zoals je zou mogen verwachten?


Of ik besloten heb of niet weg te gaan zou niet uit moeten maken want ik heb abonnement bij jullie en service van jullie zou gewoon moeten werken. Of krijg ik mijn geld terug? Ook goed.

Via kabel werkt het wel. Maar omdat SuoerWifi met elkaar niet kan verbinden werk jet dus niet.


Dat begrijp ik hoor, ik kon alleen geen echte vraag uit je bericht halen. Duidelijk dat je niet tevreden bent, dat zou ik zelf ook niet zijn wanneer iets niet werkt zoals verwacht. Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om dit euvel te verhelpen? Want ook in jouw situatie moet dit werkend te krijgen zijn. Je geeft ook aan dat het met kabel gewoon werkt dus het zit duidelijk niet in je verbinding. Ik begrijp dat je 3 super wifi punten in gebruik hebt waarvan 2 af en toe nog verbinding hebben maar het derde punt maakt schijnbaar helemaal geen verbinding meer. Vanaf hier zou ik in eerste instantie adviseren om alle super wifi punten opnieuw aan te sluiten. Misschien dat je dat al eens hebt geprobeerd maar een logischer startpunt kan ik zo niet bedenken 😉 Ik zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet @Slecht service.


Hoi @Slecht service, wat is op dit moment de stand van zaken?


SuperWiFi verbinden met elkaar nog niet. Met andere worden werkt nog niet


Kun je ook nader toelichten waar het precies fout gaat? Je gaf aan dat je 3 super wifi punten in gebruik hebt en dat 2 soms nog wel met elkaar verbinden maar dat het derde punt helemaal geen verbinding maakt; wat gebeurt er als je het 3e punt omruilt met het 1e of 2e super wifi punt? Wil deze dan wel verbinding maken? Ik wil namelijk uitsluiten dat de super wifi punten zelf defect zijn. 


SuperWiFi punten hebben gewerkt met box10. Het ging niet meer werken wanneer ik box12 kreeg. Verder heb ik alle opties geprobeerd. En advies was ook onder andere ze inderdaad te wisselen. Dat heeft ook niet geholpen. Lampjes gaan vaan groen naar rood naar blauw.....


Waar heb de super wifi punten precies geplaatst? Staat het eerste punt misschien te dichtbij de Box 12? Dat zou namelijk problemen kunnen geven. 


Wat een fijn gevoel wanneer je ziet dat KPN gewoon helemaal niks om geef. Dat ik op dit moment dubbel kosten heb, maakt natuurlijk KPN niet uit. Omdat Wifi boven niet werkt moeten we extra internet data kopen voor mobiele telefoons. Maar gelukkig gaat dat niet uit zak van KPN maar uit mijn eigen zak.... Wat een slechte bedrijf zeg......


Eg dan gewoon een kabel naar boven toe. Dan is het probleem opgelost. 


Wat een fijn gevoel wanneer je ziet dat KPN gewoon helemaal niks om geef. Dat ik op dit moment dubbel kosten heb, maakt natuurlijk KPN niet uit. Omdat Wifi boven niet werkt moeten we extra internet data kopen voor mobiele telefoons. Maar gelukkig gaat dat niet uit zak van KPN maar uit mijn eigen zak.... Wat een slechte bedrijf zeg......

 

@Slecht service Als je nou even luistert naar @JanZ_ , gaat je probleem misschien opgelost worden.

Het heeft geen zin om elke keer te benoemen dat KPN een slecht bedrijf is. Dat is het namelijk niet. Elk bedrijf heeft te maken met storingen en die worden altijd opgelost. De één sneller dan de ander, maar er zijn altijd mensen die mee willen denken en werken naar een oplossing. Vooral hier op het forum.

Dus probeer de stappen die @JanZ_ aangeeft uit te voeren. Zo heb jij snel een goed netwerk thuis.

 


Wat een fijn gevoel wanneer je ziet dat KPN gewoon helemaal niks om geef. Dat ik op dit moment dubbel kosten heb, maakt natuurlijk KPN niet uit. Omdat Wifi boven niet werkt moeten we extra internet data kopen voor mobiele telefoons. Maar gelukkig gaat dat niet uit zak van KPN maar uit mijn eigen zak.... Wat een slechte bedrijf zeg......

Ik stel je juist hele gerichte vragen om tot een oplossing te komen! Niet vervelend bedoeld, maar je reactie is weinig constructief en bevat ook geen informatie waarmee ik je eventueel verder kan helpen @Slecht service 


O nee, helemaal niks mis mee met jullie vragen. Dat allemaal is al zo vaak gedaan en geprobeerd. Maar het werkt niet. En ik snap best wel dat soms storingen zijn, ik ben niet degene dat verwacht dat alles 100% werkt. Waar ik dan wel problemen mee heb dat na zo veel pogingen niks werkt, enige antwoord: We sturen monteur en dan heb je kans dat kosten op je rekening komen. En dan begint het bij mij te koken. Ik vind niet erg iets te betalen indien nodig of als ik iets kapot heb gemaakt. WiFi heeft gewerkt met box10 en met box12 niet. Dan moet je me niet komen met eventuele extra kosten. 


Begrijpelijk hoor, als je dit allemaal eerder hebt doorlopen dan ben je daar op een gegeven moment wel klaar mee! Het lastige is natuurlijk wel dat ik niet weet wat er wel een niet is gedaan en ik moet ook 'ergens' beginnen. Zou je anders je forumprofiel voor me in willen vullen (en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan)? Dan kan ik vanaf hier eens mee gaan kijken.

Om ook nog even terug te komen op de monteur; je betaalt voor je verbinding tot aan het modem (Experia Box) en niet voor de wifi. Als provider hebben wij slechts beperkte invloed op hoe wifi bij iemand thuis gaat werken omdat je te maken hebt met omgevingsfactoren. Voor wat meer context kan ik je aanraden om dit artikel eens door te nemen. Op het moment dat er een probleem zit in de verbinding (tot aan het modem) dan brengen we nooit kosten in rekening voor een monteur. Voor wifi problemen kunnen we echter geen gratis monteur langs laten komen, het spijt me.


Hoi @Slecht service, als ik nog iets voor je na kan kijken of betekenen dan hoor ik dat natuurlijk graag! 


Dank je wel @JanZ_  as maandag komen ze Ziggo instaleren 


  • Alle 3 resetten door pinnetje achterop ingedrukt te houden.
  • Dan alle 3 bekabeld aan de Box12 aansluiten. Laat ze minimaal een kwartier met rust. Uiteindelijk branden ze alle 3 constant groen.
  • Nu mag je ze verplaats. Naast de Box12 hoeft er geen, want die is zelf al een wifipunt (V10 was dat niet).
  • Verspreid ze door je huis, met of zonder kabel (met kabel altijd beter)
  • Geef ze 5 minuten om op te starten en verbinding op te bouwen.

 

Zoiets al gedaan?  👆


Zorgt u voor die tijd dan wel dat alles in orde is want anders wordt het ook weer een tegenvaller. 


Dank je wel @JanZ_  as maandag komen ze Ziggo instaleren 

Dan houdt het helaas op!